ارسال به دیگران پرینت

شناسایی سویه جدید ویروس کرونا در برخی کشورهای آفریقایی

چند درصد دانش آموزان واکسینه شدند ؟

بازگشایی مدارس از اول آذر انجام شده و تاکنون بیش از ۵۹ درصد دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کردند، اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان و اولیای مدارس و نظارت مداوم وزارت بهداشت در این زمینه است.

چند درصد دانش آموزان واکسینه شدند ؟

در حالی‌که در دولت سیزدهم روند واکسیناسیون کرونا به خوبی ادامه پیدا کرده، نگرانی‌هایی درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احتمال افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و شناسایی سویه جدید ویروس کرونا در برخی کشورهای آفریقایی وجود دارد. با این حال وضعیت کشور در هفته اخیر به نسبت هفته‌های قبل بهتر بوده و حتی فوتی‌های روزانه کرونا، پس از مدت‌ها دو رقمی شده است.

در این شرایط که روند ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در شاخه نزولی موج پنجم قرار گرفته و به جز یکی دو استان، روند بیماری نزولی است، بازگشایی مدارس با توجه به واکسیناسیون مناسب دانش آموزان انجام شده است.

نکته قابل تامل این‌که نمی‌توان شرایط تحصیل دانش آموزان را برای مدت طولانی از حالت حضوری خارج کرد، زیرا آثار زیانبار آن در حال حاضر نیز آشکار شده است.

پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید

در هفته پایانی آبان ماه ۱۴۰۰، وضعیت موج پنجم کرونا از نظر بیماران سرپایی با تست مثبت کرونا، بیماران بستری و فوتی‌های کووید ۱۹ همچنان در شاخه نزولی قرار داشت و بازگشایی مدارس از اول آذر ماه اجرایی شد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دولت مجبور بود بخره ،یعنی بی سواد نمیرند بزنند دولت چه تقصیری داره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه