ارسال به دیگران پرینت

گرد وغبار | آسمان خوزستان تیره و تار شد

دید افقی اهواز در اهواز به علت گرو غبار محلی به سه هزار متر و سرعت باد ۱۳ متر بر ثانیه و دید افقی در آبادان نیز یکهزار و ۵۰۰ و سرعت باد ۱۴متر بر ثانیه ثبت شده است.

گرد وغبار  | آسمان خوزستان تیره و تار شد

پدیده گرد و غبار توام با وزش باد شدید اغلب مناطق مرکزی ، غربی و جنوبی خوزستان را فرا گرفت وبا افزایش غلظت آلاینده‌ها میزان دید را کاهش داد.

گرد و غبار که از ظهر روز چهارشنبه اغلب مناطق خوزستان را تحت تاثیر قرار داده سبب کاهش دید افقی ، آلودگی هوا و افزایش میزان آلاینده‌های جوی و اختلال در زندگی عادی مردم مردم شده است.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان گردو غبار در ساعت ۱۳ روز چهارشنبه در خرمشهر ۹۳۵ میکروگرم بر مترمربع ، کارون ۷۵۲ ، رامشیر ۵۳۰ ، اهواز ۵۶۴،  آبادان ۴۷۹  ، حمیدیه ۳۷۱ ، بندر امام ۲۹۳، شادگان ۲۱۲ ، هندیجان ۱۹۵  ، شوش ۱۱۰ّ شوشتر ۹۷ ،  بهبهان  ۵۹ امیدیه ۸۵ و اندیمشک ۶۸ میگرو گرم بر مترمربع بوده است.

دیگر شهرهای خوزستان نیز شاهد شکل گیری پدیده گرد و خاک هستند ولی غلظت آلایندگی کمتر از ۵۰میکروگرم بر متر مربع گزارش شده است.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان دید افقی اهواز در اهواز به علت گرو غبار محلی به سه هزار متر و سرعت باد ۱۳ متر بر ثانیه و دید افقی در آبادان نیز یکهزار و ۵۰۰ و سرعت باد ۱۴متر بر ثانیه ثبت شده است.

بر اساس تحلیل مدل‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از اواسط امروز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه به علت فعالیت سامانه بارشی بر روی استان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق  وتندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات  استان خواهیم بود.

بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، شمال غرب و بعضا غرب و مرکز می باشد. از اواسط روز جاری  تا پنجشنبه وزش بادها متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود و برخاستن گرد و خاک محلی در مناطق جنوبی، غربی ، جنوب غربی و مرکزی دور از انتظار نیست.

 از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده افت ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد دما در استان مورد انتظار می باشد ضمن آنکه از روز چهارشنبه تا جمعه  آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و توفانی خواهد بود.

از صیادان و دریانوردان خوزستانی خواسته شده تا بهبود شرایط جوی از رفتن به دریا (خلیج فارس) خودداری کنند.

احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاههای آبادان ، اهواز و ماهشهر به علت شرایط نامناسب جوی و وزش گرد و غبار و کاهش دید افقی وجود دارد.

کاهش میزان بارندگی در ۲ ماه اخیر و خشکی هوا در شکل گیری پدیده گرد و غبار محلی در خوزستان موثر بوده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه