ارسال به دیگران پرینت

نظر وزارت بهداشت درباره پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای برای بازیابی توان کادر درمان

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش بروز موارد بستری و فوت ناشی از کرونا منجر به خستگی کادر بهداشت و درمان شده است، گفت: موضوع تعطیلی دو هفته ای از سوی بسیاری از روسای دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شده و ستاد ملی در این زمینه باید تصمیم گیری کند.

نظر وزارت بهداشت درباره پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای برای بازیابی توان کادر درمان

دکتر سیما سادات لاری درباره نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در زمینه پیشنهادات مطرح شده مبنی بر تعطیلی دو هفته ای پایتخت، گفت: در حال حاضر تصمیمی در زمینه تعطیلی دو هفته‌ای تهران از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشده است.

وی افزود: البته در نشست اخیر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت، که به صورت غیرحضوری برگزار شد، موضوع تعطیلی دو هفته‌ای از طرف روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شده است. باید توجه کرد که به جز تهران، بسیاری از بیمارستان‌ها در شهرهای بزرگ کشور نیازمند بازیابی توان خود هستند. کادر بهداشت و درمان پس از گذشت بیش از هشت ماه از مقابله با کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی و ابتلای بسیاری از نیروها به ویروس کرونا و حتی شهادت نیروهای ارزشمند نظام سلامت، دچار خستگی شده‌اند.

لاری ادامه داد: این خستگی بیش از حد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در کیفیت ارائه خدمات شود. هرچند نیروهای بهداشت و درمان در مراکز درمانی همه تلاش خود را برای بیماران انجام می‌دهند، اما افزایش بروز موارد بستری و فوت به علت کرونا باعث خستگی و بروز آسیب‌ به نیروهای نظام سلامت شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: بسیاری از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این تقاضا را دارند که تعطیلی دو هفته‌ای برای بازیابی توان نظام سلامت اجرایی شود. به هر حال این درخواست به وزیر بهداشت جهت طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده و در این زمینه باید ستاد ملی تصمیم گیری کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه