پرویز  صبری

پرویز صبری

پرویز صبری نویسنده سینما و تلویزیون ایران است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

پرویز صبری نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار پرویز صبری می‌توان به فعالیت در فیلم مانی و ندا، فیلم ننه نقلی و فیلم شنگول و منگول اشاره کرد.

پرویز صبری درگذشت

 

پرویز صبری کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1368 در فیلم شنگول و منگول به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مانی و ندا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پرویز صبری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مهدی قبادی، سحر منجزی، نورمحمد گودرزی و افسانه بایگان را تجربه کرد.

پرویز صبری در سال 1379 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم پرویز صبری در این سال، فعالیت در فیلم مانی و ندا به کارگردانی پرویز صبری محسوب می‌شود.

مديرعامل خانه هنرمندان ايران درگذشت پرويز صبري را تسليت گفت - ایرنا

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی پرویز صبری فعالیت در فیلم مانی و ندا بوده است. پرویز صبری سال 1379 فیلم مانی و ندا به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. پرویز صبری توانست با فعالیت در فیلم مانی و ندا تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر امین حیایی، زیبا بروفه، مانی کسراییان و کیهان ملکی توانست سطح کاری او را متحول کند.

پرویز صبری علاوه‌بر فیلم مانی و ندا، سال 1390 در فیلم ننه نقلی نیز فعالیت داشته است. پرویز صبری این‌بار با هنرمندانی چون رابعه اسکویی، احمدرضا اسعدی، رضا عظیمی و اسدالله یکتا همکاری داشت.

زمان برگزاری مراسم ختم کارگردان کشورمان اعلام شد

 

با اینکه پرویز صبری را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. پرویز صبری علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان، بازیگر، طراح صحنه و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار پرویز صبری در حرفه‌ی کارگردان، فیلم ننه نقلی، فیلم مانی و ندا، فیلم گارد ویژه، فیلم عیال‌وار، فیلم خانواده عیالوار و فیلم شنگول و منگول است. مهم‌ترین آثار پرویز صبری در حرفه‌ی بازیگر، فیلم عیال‌وار و فیلم خانواده عیالوار است. مهم‌ترین اثر پرویز صبری در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم مانی و ندا است. مهم‌ترین اثر پرویز صبری در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم ننه نقلی است.

در بیوگرافی پرویز صبری آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی پرویز صبری و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار پرویز صبری در منظوم سر بزنید. همه 7 اثر مهم پرویز صبری در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار پرویز صبری در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر پرویز صبری در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی پرویز صبری درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی پرویز صبری بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم مانی و ندا محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی پرویز صبری کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم خانواده عیالوار محسوب می‌شود.

منظوم