مانی  باغبانی

مانی باغبانی

مانی باغبانی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

مانی باغبانی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مانی باغبانی می‌توان به فعالیت در فیلم نهنگ عنبر، فیلم مادر قلب اتمی و فیلم خرگیوش اشاره کرد.

مانی باغبانی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1392 در فیلم مهمونی کامی به کارگردانی علی احمدزاده به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم نهنگ عنبر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مانی باغبانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مینا ساداتی، پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی و مهدی کوشکی را تجربه کرد.

مانی باغبانی - سکانس

 

مانی باغبانی در سال 1393 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 2 فیلم مهم سینما حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم مانی باغبانی در این سال، فعالیت در فیلم نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم و فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی به عنوان نویسنده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مانی باغبانی فعالیت در فیلم نهنگ عنبر بوده است. مانی باغبانی سال 1393 فیلم نهنگ عنبر به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. مانی باغبانی توانست با فعالیت در فیلم نهنگ عنبر تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر حسن زارعی، رضا عطاران، مهناز افشار و ویشکا آسایش توانست سطح کاری او را متحول کند.

کارگردان «خرگیوش»: قول داده بودم بچه خوبی باشم - خبرآنلاین

 

مانی باغبانی علاوه‌بر فیلم نهنگ عنبر، سال 1393 در فیلم مادر قلب اتمی نیز فعالیت داشته است. مانی باغبانی این‌بار با علی احمدزاده یعنی کارگردان فیلم مادر قلب اتمی و هنرمندانی چون محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، مهرداد صدیقیان و پگاه آهنگرانی همکاری داشت.

با اینکه مانی باغبانی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. مانی باغبانی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر مانی باغبانی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم خرگیوش است.

مانی باغبانی - بیوگرافی مانی باغبانی | مشخصات

 

در بیوگرافی مانی باغبانی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی مانی باغبانی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار مانی باغبانی در منظوم سر بزنید. همه 4 اثر مهم مانی باغبانی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار مانی باغبانی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر مانی باغبانی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی مانی باغبانی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی مانی باغبانی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم نهنگ عنبر محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی مانی باغبانی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم مهمونی کامی محسوب می‌شود.

منظوم