علیرضا  شجاع نوری

علیرضا شجاع نوری

علیرضا شجاع نوری متولد 1334 شیراز، بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

علیرضا شجاع‌نوری (زاده ۱۳۳۴ در شیراز) بازیگر و تهیه‌کننده اهل ایران است. وی دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است.

علیرضا شجاع‌نوری در سال ۱۳۵۹ کارش را به عنوان نویسنده  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و در دفتر مرکزی خبر ادامه داد.

وی در سال ۱۳۶۳ در بنیاد فارابی و سپس در واحد تأمین فیلم‌های خارجی صدا و سیما مشغول به کار شد. او در برخی از فیلم‌های سینمایی حضور پیدا کرده و از سال ۱۳۸۷ به تدریج فعالیت‌های سینمایی خود را منحصر به تهیه‌کنندگی نمود.

علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی شد

 

علیرضا شجاع‌نوری در ۱۴ آبان ۱۳۹۲ با حکم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی‌رضا شجاع نوری به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد.

علی‌رضا شجاع‌نوری فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم «بی بی چلچله» به کارگردانی کیومرث پوراحمد آغاز کرد. علی‌رضا شجاع‌نوری با بازی در فیلم روز واقعه در سال 1373  به شهرت رسید.  

علیرضا شجاع نوری | بیوگرافی و عکسهای علیرضا شجاع نوری و همسرش

 

علیرضا شجاع‌نوری همچنین تهیه کنندگی بسیاری از فیلم های سینمایی ایران و بازیگری در برخی از آن ها را برعهده داشته است.

علیرضا شجاع نوری نقش اصلی مختار

علیرضا شجاع‌نوری که به عنوان بازیگر نقش مختار برای سریال مختارنامه توسط داوود میرباقری انتخاب شده بود، بدلیل پیش بینی اشتباه خود از تمام نشدن به موقع کار و حتی به انتها رسیدن ساخت این سریال از آن کنارگیری کرد و حالا می گوید همیشه افسوس می خورد.

علیرضا شجاع‌نوری، بازیگر نقشِ سلمان فارسی به جشنواره آمد، ولی چهره‌اش را  نشان نداد/ عکس - خبرآنلاین

 

ازدواج علیرضا شجاع‌نوری

علیرضا شجاع‌نوری در سال 1358 با مهناز باقری ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو پسر و دو دختر می باشد.

بیتوته