حمزه صالحی

حمزه صالحی

حمزه صالحی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

بیوگرافی حمزه صالحی

حمزه صالحی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار حمزه صالحی می‌توان به فعالیت در سریال خنده بازار، سریال افسانه هزار پایان و فیلم پاستاریونی اشاره کرد.

حمزه صالحی در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم حمزه صالحی در این سال، فعالیت در سریال خنده بازار به کارگردانی شهاب عباسی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی حمزه صالحی فعالیت در سریال خنده بازار بوده است. حمزه صالحی سال 1390 سریال خنده بازار به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. حمزه صالحی توانست با فعالیت در سریال خنده بازار تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مریم سرمدی، مختار سائقی، سوسن پرور و سیاوش مفیدی توانست سطح کاری او را متحول کند.

حمزه صالحی از سریال نارگیل می‌گوید | نارگیل هیچ بدآموزی نداشت | فیلیموشات

 

حمزه صالحی علاوه‌بر سریال خنده بازار، سال 1396 در سریال افسانه هزار پایان نیز فعالیت داشته است. حمزه صالحی این‌بار با شهاب عباسی یعنی کارگردان سریال افسانه هزار پایان و هنرمندانی چون مریم کاویانی، عزت‌الله رمضانی‌فر، تورج نصر و عزت‌الله مهرآوران همکاری داشت.

با اینکه حمزه صالحی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. حمزه صالحی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر حمزه صالحی در حرفه‌ی بازیگر، سریال افسانه هزار پایان است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی حمزه صالحی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. حمزه صالحی را باید بیشتر نویسنده سینما بدانیم چرا که 60% آثار وی سینمایی و 40% آثارش تلویزیونی است. در واقع حمزه صالحی از مجموع 5 اثری که در کارنامه دارد، در 3 اثر در سینما با نام‌های فیلم دینامیت، فیلم پاستاریونی و فیلم شکلاتی فعالیت داشته و در 2 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال افسانه هزار پایان و سریال خنده بازار فعالیت داشته است.

در بیوگرافی حمزه صالحی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی حمزه صالحی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار حمزه صالحی در منظوم سر بزنید. همه 5 اثر مهم حمزه صالحی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار حمزه صالحی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر حمزه صالحی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی حمزه صالحی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی حمزه صالحی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال خنده بازار محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی حمزه صالحی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم دینامیت محسوب می‌شود.

منظوم