امیر کاوه آهنین‌جان

امیر کاوه آهنین‌جان

امیر کاوه آهنین‌جان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

بیوگرافی امیر کاوه آهنین‌جان

امیر کاوه آهنین‌جان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1353 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار امیر کاوه آهنین‌جان می‌توان به بازیگری در سریال شهرزاد 2، سریال شهرزاد 3 و سریال شوخی کردم اشاره کرد.

امیر کاوه آهنین‌جان نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1380 در 27 سالگی در فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شهرزاد 2، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای امیر کاوه آهنین‌جان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش، حمید فرخ‌نژاد و محمدعلی اینانلو را تجربه کرد.

بیوگرافی امیر کاوه آهنین جان | نماوا

 

امیر کاوه آهنین‌جان در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم امیر کاوه آهنین‌جان در این سال، بازیگری در سریال شهرزاد 2 به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی امیر کاوه آهنین‌جان بازی در سریال شهرزاد 2 بوده است. امیر کاوه آهنین‌جان سال 1395 در 42 سالگی در سریال شهرزاد 2 نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. امیر کاوه آهنین‌جان توانست با بازی در سریال شهرزاد 2 تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بر تجارب او افزود.

امیر کاوه آهنین‌جان علاوه‌بر سریال شهرزاد 2، سال 1396 در 43 سالگی در سریال شهرزاد 3 نیز بازی کرده است. امیر کاوه آهنین‌جان این‌بار با حسن فتحی یعنی کارگردان سریال شهرزاد 3 و هنرمندانی چون ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار همکاری داشت.

امیر کاوه آهنین‌جان - بیوگرافی، زندگی نامه و کارنامه هنری | منظوم

 

در این سال‌ها امیر کاوه آهنین‌جان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران مهران نائل با 3 مرتبه، سام نوری با 3 مرتبه، امیر آقایی با 3 مرتبه، رامین ناصرنصیر با 3 مرتبه و محمد عمرانی با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با امیر کاوه آهنین‌جان داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی امیر کاوه آهنین‌جان آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. امیر کاوه آهنین‌جان را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 72% آثار وی تلویزیونی و 28% آثارش سینمایی است. در واقع امیر کاوه آهنین‌جان از مجموع 7 اثری که در کارنامه دارد، در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آسمان من، سریال ویلای من، سریال شوخی کردم، سریال راستش را بگو و سریال گام‌های معلق نام‌های و در 2 اثر در سینما با نام‌های فیلم پابرهنه در بهشت و فیلم ارتفاع پست بازی کرده است.

منظوم