حسن  روشن

حسن روشن

حسن روشن بازیکن فوتبال فوتبالیست قدیمی و سرمربی فوتبال ایران است 

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

سوابق ورزشی

حسن روشن بازیکن سابق فوتبال ایران، از سال ١٣٥٠ با پیوستن به تیم تاج ، فوتبال حرفه ای را آغاز کرد و تا سال ١٣٥٧ بازیکن تاج یا همان استقلال فعلی بود و سپس از تاج جدا و به تیم الاهلی پیوست و پس از ۴ سال حضور در این تیم، بار دیگر به ایران بازگشت و درحالی‌که نام تاج به استقلال تغییر یافته بود، بار دیگر پیراهن آبی را بر تن کرد.

روشن پس از یک فصل حضور در استقلال ‌سال ١٣٦٢ دوباره به عضویت تیم الاهلی درآمد و پس از یک‌سال بازی در این تیم برای سومین بار پیراهن آبی را بر تن کرد.

وی مدتی در زمان افشارزاده مدیریت آکادمی استقلال را نیز برعهده داشت که چندی بعد با استعفا وی همراه شد.

 

توضیحات

بیوگرافی حسن روشن

حسن روشن بازیکن فوتبال فوتبالیست قدیمی و سرمربی فوتبال ایران است که در ۱۲ خرداد ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. او بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و نیز عضو باشگاه‌های تاج تهران و الاهلی امارات بوده‌است.

حسن روشن از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه استقلال است و به عنوان یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تاریخ تیم ملی ایران است. روشن دارای عنوان جوانترین گلزن دربی تهران با ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن است.

گل او به عقاب در ۲۵ اسفند ۱۳۵۱ در بازی پایانی جام باشگاه‌های تهران باعث قهرمانی تاج در این مسابقات شد. او در المپیک ۱۹۷۶ مونترال موفق به بازکردن دروازه تیم لهستان شد.

حسن روشن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

خانواده و زندگی شخصی حسن روشن

حسن روشن در خانواده کاملا فوتبالی و اهل ورزش به دنیا آمده است. او متولد کوی تابس شمیرانات (دربند) و پسر ارشد خانواده منوچهر روشن (فوتبالیست صاحب نام محله اختیاریه تهران) و باشگاه شرق است.

وی در دوره دبیرستان به دبیرستان نراقی (منظریه) که دارای امکانات مناسب ورزشی بود رفت و با تیم منتخب دبیرستان، رتبه سوم آموزشگاه‌های منطقه شمیرانات را کسب کرد.

او درباره ورود به فوتبال میگوید: پدرم و داییم جزو فوتبالیست‌های حرفه‌ای بودند و در تیم منتخب تهران بازی می‌کردند و به‌هرحال همین عقبه، آدم را به سمت این ورزش می‌کشاند.

زمانی که خردسال بودم، پدر و دایی‌ام مرا برای بازی در فوتبال تشویق می‌کردند و این عمر باعث شد به این ورزش روی بیاورم. البته فوتبال همیشه برای من شغل دوم بوده است و نگاه مالی و ابزاری روی این رشته نداشته‌ام.

همسر حسن روشن کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج، اما تاکنون عکسی از همسرش و یا تعداد فرزندانش منتشر نشده است.

شروع فوتبال از کودکی

من از ٨-٧ سالگی فوتبال را به صورت حرفه‌ای شروع کردم و در آن زمان در یکی از بهترین تیم‌های ایران هم بودم.

در آن زمان تاج تنها تیمی بود که استادیوم داشت و حتی چند شعبه در لندن، ترکیه و بحرین هم داشت که بعد از انقلاب اصلا معلوم نشد آن تیم‌ها چه بر سرشان آمد. من فوتبال را در تیم‌های محلات شروع کردم. تیم محلات تیم‌هایی بود که حرفه‌ای کار می‌کردند و بازیکنان لیگ از همین تیم‌های محلات فوتبال را شروع می کردند.

همچنین بخوانید: بیوگرافی مهدی فنونی زاده و همسر و فرزندانش + عکس ها و جنجال های زندگی و فوتبال 

حرف تازه