محمدحسین  قاسمی

محمدحسین قاسمی

محمدحسین قاسمی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

محمدحسین قاسمی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار محمدحسین قاسمی می‌توان به فعالیت در فیلم نفس، فیلم شیار ۱۴۳ و فیلم مصادره اشاره کرد.

محمدحسین قاسمی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1391 در فیلم اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند به کارگردانی نرگس آبیار به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم نفس، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدحسین قاسمی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون گلاره عباسی، گیتی معینی، فاطمه شکری و امیر غفارمنش را تجربه کرد.

محمدحسین قاسمی در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 3 فیلم مهم سینما حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم محمدحسین قاسمی در این سال، فعالیت در فیلم ناسور به کارگردانی کیانوش دالوند، فعالیت در فیلم آبجی به عنوان تهیه کننده و فعالیت در فیلم نفس به عنوان تهیه کننده محسوب می‌شود.

محمدحسین قاسمی - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدحسین قاسمی فعالیت در فیلم نفس بوده است. محمدحسین قاسمی سال 1394 فیلم نفس به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. محمدحسین قاسمی توانست با فعالیت در فیلم نفس تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مهران احمدی، ساره نور موسوی، پانته‌آ پناهی‌ها و گلاره عباسی توانست سطح کاری او را متحول کند.

محمدحسین قاسمی علاوه‌بر فیلم نفس، سال 1392 در فیلم شیار ۱۴۳ نیز فعالیت داشته است. محمدحسین قاسمی این‌بار با نرگس آبیار یعنی کارگردان فیلم شیار ۱۴۳ و هنرمندانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی و جواد عزتی همکاری داشت.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدحسین قاسمی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محمدحسین قاسمی را باید بیشتر تهیه کننده سینما بدانیم چرا که 87% آثار وی سینمایی و 13% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمدحسین قاسمی از مجموع 8 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم شبی که ماه کامل شد، فیلم مصادره، فیلم ناسور، فیلم آبجی، فیلم نفس، فیلم شیار ۱۴۳ و فیلم اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند فعالیت داشته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال سال‌های دور از خانه فعالیت داشته است.

منظوم