محمدرضا  هنرمند

محمدرضا هنرمند

محمدرضا هنرمند کارگردان سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

محمدرضا هنرمند کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1332 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار محمدرضا هنرمند می‌توان به کارگردانی سریال زیر تیغ، سریال آشپزباشی و فیلم دزد عروسک‌ها اشاره کرد.

محمدرضا هنرمند کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1361 در 29 سالگی در فیلم مرگ دیگری به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال زیر تیغ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدرضا هنرمند محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمد کاسبی، جعفر دهقان، حمید شریفیان و محمدحسین صایمی را تجربه کرد.

بازگشت محمدرضا هنرمند بعد از 17 سال به سینما

 

محمدرضا هنرمند در سال 1385 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محمدرضا هنرمند در این سال، فعالیت در سریال زیر تیغ به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدرضا هنرمند فعالیت در سریال زیر تیغ بوده است. محمدرضا هنرمند سال 1385 در 53 سالگی سریال زیر تیغ را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از محمدرضا هنرمند نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال زیر تیغ و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. محمدرضا هنرمند توانست با فعالیت در سریال زیر تیغ تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی و کوروش تهامی توانست سطح کاری او را متحول کند.

محمدرضا هنرمند علاوه‌بر سریال زیر تیغ، سال 1389 در 57 سالگی سریال آشپزباشی را کارگردانی کرده است. محمدرضا هنرمند این‌بار با هنرمندانی چون پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، مهراوه شریفی‌نیا و ملیکا شریفی‌نیا همکاری داشت.

محمدرضا هنرمند - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

با اینکه محمدرضا هنرمند را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمدرضا هنرمند علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمدرضا هنرمند در حرفه‌ی نویسنده، فیلم سمفونی نهم، فیلم عزیزم من کوک نیستم، فیلم مومیایی3، سریال کاکتوس، فیلم دیدار، فیلم روز فرشته‌ و فیلم دزد عروسک‌ها است. مهم‌ترین اثر محمدرضا هنرمند در حرفه‌ی بازیگر، فیلم روز فرشته‌ است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدرضا هنرمند آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محمدرضا هنرمند را باید بیشتر کارگردان سینما بدانیم چرا که 76% آثار وی سینمایی و 24% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمدرضا هنرمند از مجموع 13 اثری که در کارنامه دارد، در 10 اثر در سینما با نام‌های فیلم سمفونی نهم، فیلم عزیزم من کوک نیستم، فیلم مومیایی3، فیلم مرد عوضی، فیلم دیدار، فیلم دزد عروسک‌ها، فیلم ردّ پایی بر شن، فیلم گورکن، فیلم زنگها و فیلم مرگ دیگری فعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آشپزباشی، سریال زیر تیغ و سریال کاکتوس فعالیت داشته است.

منظوم