بابک  قادری

بابک قادری

بابک قادری، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «آسپرین»، فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» و سریال تلویزیونی «آواز در باران» فعالیت داشته است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

بابک قادری نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1387 در سریال آواز در باران به کارگردانی صدرالدین شجره بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آسپرین، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای بابک قادری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فرخ نعمتی، آزیتا لاچینی، بهزاد فراهانی و رسول نجفیان را تجربه کرد.

بابک قادری در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 3 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم بابک قادری در این سال، بازیگری در فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش به کارگردانی تهمینه میلانی، فیلم پرسه در حوالی من به کارگردانی غزاله سلطانی و سریال آسپرین به کارگردانی فرهاد نجفی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی بابک قادری بازی در سریال آسپرین بوده است. بابک قادری سال 1395 سریال آسپرین نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با فرهاد نجفی همکاری داشته است. بابک قادری توانست با بازی در سریال آسپرین تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر علیرام نورایی، مجید صالحی، همایون ارشادی و فرخ نعمتی بر تجارب او افزود.

بابک قادری علاوه‌بر سریال آسپرین، سال 1395 در فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش نیز بازی کرده است. بابک قادری این‌بار با تهمینه میلانی یعنی کارگردان فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش و هنرمندانی چون ماهور الوند، میلاد کی‌مرام، السا فیروزآذر و جمشید هاشم‌پور همکاری داشت.

در این سال‌ها بابک قادری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فرخ نعمتی با 2 مرتبه، مهران نائل با 2 مرتبه، فوژان قبادیان با 2 مرتبه و ماهان بالاجاده با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با بابک قادری داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی بابک قادری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. بابک قادری را باید هم بازیگر سینما و هم بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 50% آثار وی سینمایی و 50% آثارش تلویزیونی است. در واقع بابک قادری از مجموع 4 اثری که در کارنامه دارد، در 2 اثر در سینما با نام‌های فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش و فیلم پرسه در حوالی من به ایفای نقش پرداخته و در 2 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آسپرین و سریال آواز در باران بازی کرده است.

منبع: منظوم