نوید  لایقی مقدم

نوید لایقی مقدم

متولد : 1372-02-16

نوید لایقی مقدم (متولد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۲) بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران است. بازی در فصل باران‌های موسمی نخستین تجربهٔ بازیگری او بود. او همچنین بازیگر نقش اول فیلم مردن به وقت شهریور بود.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری تهران

 

سوابق کاری

سریال و مجموعه های تلویزیونی

  • بی گناه
  • آنها

فیلم ها

  • مردن به وقت شهریور
  • رفقای خوب
  • عشق
  • فصل باران های موسمی

 

توضیحات

سوابق هنری

وی بازیگری را با بازی در نقش اصلی فیلم سینمایی «فصل باران‏های موسمی» آغاز کرد. وی با بازی در فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» که دومین تجربه بازیگری ‏اش در نقش اصلی بود دیده شد و به شهرت رسید. وی اکنون با بازی در سریال نمایش خانگی بی گناه در نقش وحید منفرد دوباره دیده شده است.

از چه طریقی وارد عرصه بازیگری شدید؟

بعد از سال اول دبیرستان تصمیم داشتم رشته ریاضی بخوانم. داشتم برای ثبت‌نام به مدرسه می‌رفتم که در میان راه چشمم به هنرستان کمال‌الملک افتاد که سر در هنرستان نوشته شده بود رشته تئاتر. برایم جالب شد و وارد هنرستان شدم، پرسیدم مگر چنین رشته‌ای وجود دارد؟ گفتند: بله. همان‌جا بود که تصمیم گرفتم تئاتر بخوانم. همان سال چند نفر به نمایندگی از بیژن میرباقری برای انتخاب بازیگر به مدرسه ما آمدند و برای بازی در یک فیلم تلویزیونی انتخابم کردند. آن همکاری بنا به دلایلی اتفاق نیفتاد. مدتی بعد از همان دفتر با من تماس گرفتند، این بار مجید برزگر تصمیم داشت فیلمی بسازد و مرا برای بازی در نقش اول فیلم انتخاب کرده بود.

index

تا همین جای کار به چیزی که مدنظرتان بوده رسیده‌اید؟

وقتی وارد بازیگری شدم خیلی هدف‌های بالاتری داشتم. آدم هر وقت فکر کند به همه آنچه می‌خواسته رسیده، مطمئنا در همان نقطه در جا می‌زند. فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت به این حس برسم که حالا دیگر به همه چیزهایی که می‌خواستم رسیده‌ام.

زمانی که مشغول بازیگری نیستید خودتان را چگونه مشغول می‌کنید؟

سعی می‌کنم تمریناتم را ادامه بدهم تا از فضای بازیگری دور نشوم. خودم را با مطالعه مشغول می‌کنم. در حال حاضر یک ترم تا پایان دوره لیسانس باقی مانده و احتمال دارد برای فوق لیسانس هم امتحان بدهم. دوست دارم بازیگری را به صورت کاملا جدی ادامه بدهم.

index

منابع : ویکی پدیا _ فتوکده _ ساتین