ابراهیم  شیبانی

ابراهیم شیبانی

ابراهیم شیبانی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

ابراهیم شیبانی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار ابراهیم شیبانی می‌توان به کارگردانی سریال پازل، فیلم زهر عسل و سریال گزارش یک اعدام اشاره کرد.

ابراهیم شیبانی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1381 در فیلم زهر عسل به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پازل، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابراهیم شیبانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سید محمود موسوی‌نژاد، محمدرضا گلزار، مهناز افشار و سید شهاب حسینی را تجربه کرد.

ابراهیم شیبانی در سال 1393 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم ابراهیم شیبانی در این سال، فعالیت در سریال پازل به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

ابراهیم شیبانی کارگردان سریال «بازگشت» شد- اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim |  خبرگزاری تسنیم | Tasnim

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ابراهیم شیبانی فعالیت در سریال پازل بوده است. ابراهیم شیبانی سال 1393 سریال پازل را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از ابراهیم شیبانی نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال پازل و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. ابراهیم شیبانی توانست با فعالیت در سریال پازل تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر رضا کیانیان، آرش مجیدی، شقایق فراهانی و اصغر همت توانست سطح کاری او را متحول کند.

با اینکه ابراهیم شیبانی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. ابراهیم شیبانی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان بازیگر، تدوینگر، طراح صحنه و دستیار کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار ابراهیم شیبانی در حرفه‌ی بازیگر، فیلم زیر پوست شهر و فیلم داستانهای جزیره (اپیزود سوم، باران و بومی) است. مهم‌ترین اثر ابراهیم شیبانی در حرفه‌ی تدوینگر، فیلم ناردون است. مهم‌ترین اثر ابراهیم شیبانی در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم صحنه جرم، ورود ممنوع! است. مهم‌ترین اثر ابراهیم شیبانی در حرفه‌ی دستیار کارگردان، فیلم مومیایی3 است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ابراهیم شیبانی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. ابراهیم شیبانی را باید بیشتر کارگردان سینما بدانیم چرا که 57% آثار وی سینمایی و 43% آثارش تلویزیونی است. در واقع ابراهیم شیبانی از مجموع 7 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم هیچ کجا هیچ کس، فیلم یکی از میان همه، فیلم صحنه جرم، ورود ممنوع! و فیلم زهر عسل فعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال نجوا، سریال پازل و سریال گزارش یک اعدام فعالیت داشته است.

ابراهیم شیبانی کارگردان سریال «بازگشت» شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency

 

در بیوگرافی ابراهیم شیبانی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی ابراهیم شیبانی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار ابراهیم شیبانی در منظوم سر بزنید. همه 7 اثر مهم ابراهیم شیبانی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار ابراهیم شیبانی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر ابراهیم شیبانی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی ابراهیم شیبانی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی ابراهیم شیبانی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پازل محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی ابراهیم شیبانی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم صحنه جرم، ورود ممنوع! محسوب می‌شود.

منظوم