زامیاد  سعدوندیان

زامیاد سعدوندیان

زامیاد سعدوندیان نویسنده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

زامیاد سعدوندیان نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار زامیاد سعدوندیان می‌توان به فعالیت در سریال دختران حوا، سریال آمین و سریال سقوط یک فرشته اشاره کرد.

زامیاد سعدوندیان کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1390 در سریال سقوط یک فرشته به کارگردانی بهرام بهرامیان و حمید بهرامیان به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال دختران حوا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای زامیاد سعدوندیان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فریبا کوثری، علی سلیمانی، مهرداد صدیقیان و مسعود رایگان را تجربه کرد.

گفتگو با زامیاد سعدوندیان، نویسنده سریال «آمین»

 

زامیاد سعدوندیان در سال 1391 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 3 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم زامیاد سعدوندیان در این سال، فعالیت در فیلم زن، مرد، زندگی به کارگردانی مهدی ودادی، فعالیت در سریال دختران حوا به عنوان نویسنده و فعالیت در فیلم کبریت سوخته به عنوان نویسنده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی زامیاد سعدوندیان فعالیت در سریال دختران حوا بوده است. زامیاد سعدوندیان سال 1391 سریال دختران حوا به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. زامیاد سعدوندیان توانست با فعالیت در سریال دختران حوا تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر ایرج راد، نازنین کریمی، پوریا پورسرخ و گوهر خیراندیش توانست سطح کاری او را متحول کند.

عکس زامیاد سعدوندیان - عکس نودی

 

زامیاد سعدوندیان علاوه‌بر سریال دختران حوا، سال 1394 در سریال آمین نیز فعالیت داشته است. زامیاد سعدوندیان این‌بار با مهدی صفوی، منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی یعنی کارگردان سریال آمین و هنرمندانی چون داریوش فرهنگ، امین حیایی، کاظم بلوچی و هادی ساعی همکاری داشت.

با اینکه زامیاد سعدوندیان را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. زامیاد سعدوندیان علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان طراح ایده و طرح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر زامیاد سعدوندیان در حرفه‌ی طراح ایده و طرح، سریال سقوط یک فرشته است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی زامیاد سعدوندیان آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. زامیاد سعدوندیان را باید هم نویسنده سینما و هم نویسنده تلویزیون بدانیم چرا که 50% آثار وی سینمایی و 50% آثارش تلویزیونی است. در واقع زامیاد سعدوندیان از مجموع 8 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم سراسر شب، فیلم سوختن، فیلم زن، مرد، زندگی و فیلم کبریت سوخته فعالیت داشته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آمین، سریال دختران حوا، سریال سقوط یک فرشته و سریال سقوط آزاد فعالیت داشته است.

در بیوگرافی زامیاد سعدوندیان آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی زامیاد سعدوندیان و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار زامیاد سعدوندیان در منظوم سر بزنید. همه 8 اثر مهم زامیاد سعدوندیان در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار زامیاد سعدوندیان در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر زامیاد سعدوندیان در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی زامیاد سعدوندیان درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی زامیاد سعدوندیان بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال دختران حوا محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی زامیاد سعدوندیان کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم زن، مرد، زندگی محسوب می‌شود.

منظوم