حامد  عنقا

حامد عنقا

حامد عنقا نویسنده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

حامد عنقا نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار حامد عنقا می‌توان به فعالیت در سریال قلب یخی، سریال تنهایی لیلا و سریال نردبام آسمان اشاره کرد.

حامد عنقا کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1383 در فیلم انتخاب به کارگردانی تورج منصوری به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال قلب یخی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حامد عنقا محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون ماهایا پطروسیان، مجتبی جمشیدی، مهران غفوریان و آناهیتا نعمتی را تجربه کرد.

حامد عنقا مهمان شبکه سحر

 

حامد عنقا در سال 1389 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم حامد عنقا در این سال، فعالیت در سریال قلب یخی به کارگردانی محمدحسین لطیفی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی حامد عنقا فعالیت در سریال قلب یخی بوده است. حامد عنقا سال 1389 سریال قلب یخی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. حامد عنقا توانست با فعالیت در سریال قلب یخی تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر حمید فرخ‌نژاد، حسین یاری، حمید گودرزی و امین حیایی توانست سطح کاری او را متحول کند.

حامد عنقا علاوه‌بر سریال قلب یخی، سال 1394 در سریال تنهایی لیلا نیز فعالیت داشته است. حامد عنقا این‌بار با محمدحسین لطیفی یعنی کارگردان سریال تنهایی لیلا و هنرمندانی چون حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، اندیشه فولادوند و سام قریبیان همکاری داشت.

بیوگرافی حامد عنقا و همسرش + عکس های جدید اینستاگرام و حرف های جنجالی /  شبناک

 

با اینکه حامد عنقا را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. حامد عنقا علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار حامد عنقا در حرفه‌ی تهیه کننده، سریال پدر و سریال پیکسل است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی حامد عنقا آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. حامد عنقا را باید بیشتر نویسنده تلویزیون بدانیم چرا که 88% آثار وی تلویزیونی و 12% آثارش سینمایی است. در واقع حامد عنقا از مجموع 8 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در تلویزیون با نام سریال پدر، سریال پیکسل، سریال تنهایی لیلا، سریال انقلاب زیبا، سریال قلب یخی 2، سریال قلب یخی و سریال نردبام آسمان نام‌های و در 1 اثر در سینما با نام فیلم انتخاب فعالیت داشته است.

در بیوگرافی حامد عنقا آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی حامد عنقا و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار حامد عنقا در منظوم سر بزنید. همه 8 اثر مهم حامد عنقا در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار حامد عنقا در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر حامد عنقا در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی حامد عنقا درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی حامد عنقا بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال قلب یخی محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی حامد عنقا کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم انتخاب محسوب می‌شود.

منظوم