سپیده  عبدالوهاب

سپیده عبدالوهاب

سپیده عبدالوهاب، تدوینگر، دستیار تدوین سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

سپیده عبدالوهاب تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سپیده عبدالوهاب می‌توان به فعالیت در فیلم سد معبر، سریال سقوط یک فرشته و فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش اشاره کرد.

سپیده عبدالوهاب کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1384 در فیلم عصر جمعه به کارگردانی مونا زندی به عنوان تدوینگر فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم سد معبر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سپیده عبدالوهاب محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رویا نونهالی، هانیه توسلی، مهرداد صدیقیان و رامین راستاد را تجربه کرد.

سپیده عبدالوهاب در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 4 فیلم مهم سینما حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم سپیده عبدالوهاب در این سال، فعالیت در فیلم سد معبر به کارگردانی محسن قرایی، فعالیت در فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش به عنوان تدوینگر ، فعالیت در فیلم حریم شخصی به عنوان تدوینگر و فعالیت در فیلم مرداد به عنوان تدوینگر محسوب می‌شود.

سپیده عبدالوهاب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سپیده عبدالوهاب فعالیت در فیلم سد معبر بوده است. سپیده عبدالوهاب سال 1395 فیلم سد معبر به عنوان تدوینگر فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. سپیده عبدالوهاب توانست با فعالیت در فیلم سد معبر تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر حامد بهداد، محسن کیایی، باران کوثری و نادر فلاح توانست سطح کاری او را متحول کند.

سپیده عبدالوهاب علاوه‌بر فیلم سد معبر، سال 1390 در سریال سقوط یک فرشته نیز فعالیت داشته است. سپیده عبدالوهاب این‌بار با بهرام بهرامیان و حمید بهرامیان یعنی کارگردان سریال سقوط یک فرشته و هنرمندانی چون فریبا کوثری، علی سلیمانی، مهرداد صدیقیان و مسعود رایگان همکاری داشت.

با اینکه سپیده عبدالوهاب را بیشتر بعنوان تدوینگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. سپیده عبدالوهاب علاوه‌بر تدوینگر به‌عنوان دستیار تدوین نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار سپیده عبدالوهاب در حرفه‌ی دستیار تدوین، فیلم زیر درخت هلو و فیلم چهارشنبه سوری است.

بیوگرافی سپیده عبدالوهاب | نماوا

 

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. سپیده عبدالوهاب سال 1394 برای فیلم به دنیا آمدن به کارگردانی محسن عبدالوهاب توانست در 34مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین نامزد شود. همچنین سپیده عبدالوهاب سال 1387 برای فیلم وقتی همه خوابیم به کارگردانی بهرام بیضایی توانست در 27مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین برنده شود. همچنین سپیده عبدالوهاب سال 1395 برای فیلم سد معبر به کارگردانی محسن قرایی توانست در 35مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین نامزد شود. همچنین سپیده عبدالوهاب سال 1385 برای فیلم خون بازی به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب توانست در 25مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین برنده شود. همچنین سپیده عبدالوهاب سال 1384 برای فیلم عصر جمعه به کارگردانی مونا زندی توانست در 24مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین نامزد شود. همچنین سپیده عبدالوهاب سال 1388 برای فیلم لطفاً مزاحم نشوید به کارگردانی محسن عبدالوهاب توانست در 28مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین نامزد شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سپیده عبدالوهاب آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. سپیده عبدالوهاب را باید بیشتر تدوینگر سینما بدانیم چرا که 96% آثار وی سینمایی و 4% آثارش تلویزیونی است. در واقع سپیده عبدالوهاب از مجموع 30 اثری که در کارنامه دارد، در 29 اثر در سینما با نام‌های فیلم دشمن زن، فیلم سد معبر، فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش، فیلم حریم شخصی، فیلم مرداد، فیلم گذر موقت، فیلم تیک آف، فیلم پل خواب، فیلم متولد 65، فیلم مبارک، فیلم مرگ ماهی، فیلم چند متر مکعب عشق، فیلم کلاشینکف، فیلم ملبورن، فیلم خسته نباشید!، فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، فیلم آزمایشگاه، فیلم برف روی کاج ها، فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم، فیلم قصه ها، فیلم یکی میخواد باهات حرف بزنه، فیلم راز دشت تاران، فیلم لطفاً مزاحم نشوید، فیلم حیران، فیلم درمیان ابرها، فیلم چند روز بعد، فیلم خون بازی، فیلم نسل جادویی و فیلم عصر جمعه فعالیت داشته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال سقوط یک فرشته فعالیت داشته است.

سپیده عبدالوهاب - سکانس

 

در بیوگرافی سپیده عبدالوهاب آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سپیده عبدالوهاب و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سپیده عبدالوهاب در منظوم سر بزنید. همه 30 اثر مهم سپیده عبدالوهاب در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سپیده عبدالوهاب در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سپیده عبدالوهاب در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سپیده عبدالوهاب درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سپیده عبدالوهاب بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم سد معبر محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سپیده عبدالوهاب کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم مرداد محسوب می‌شود.

منظوم