علی  همت مومیوند

علی همت مومیوند

متولد : 1339-01-26

علی همت مومی‌وند, (زادهٔ ۲۷ فروردین ۱۳۳۹) در نهاوند از دوبلورهای ایرانی است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

علی همت مومیوند, (زادهٔ ۲۷ فروردین ۱۳۳۹) در نهاوند از دوبلورهای ایرانی است.

علی همت مومیوند او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشتۀ علوم تربیتی به پایان رسانده و از نخستین گویندگان دوبلاژ پس از انقلاب است که در سال ۱۳۶۳ از طریق آزمون ورودی برگزار شده به حرفه دوبله وارد شد.

گفت وگو با "علی همت مومیوند" در رادیو صبا

 

سال های فعالیت

صدای علی همت مومیوند را در آقای ایمنی یا صدای باز در داستان اسباب بازی و فیلم سینمایی تنها در خانه و به جای اسکندر در انیمیشن پهلوانان شنیدیم.

همت مومی وند یکی از صداهای ماندگار سینما و تلویزیون و به خاطر آورنده بسیاری از صداهایی است که با حنجره او ماندگار شدند‌

او آثار زیادی را دوبله کرده که از جمله می توان به نماهنگ‌های توصیه‌های ایمنی برای شرکت گاز (شخصیت آقای ایمنی)، تیزرهای تبلیغاتی (قورباغه داروگر)، کارتون: باب اسفنجی (باب)، گربه‌سگ (کاراکتر سگ)، ند و پنتون (پنتون)، داستان اسباب بازی (باز)، سریال «قصه‌های جزیره» (الک کینگ)، سریال امام علی (دو نقش:مغیره – برادر قطام)، فیلم سینمائی تنها در خانه، ۲۴ (جرج مِیسُن، کریستُفر هندرسُن)، افسانه جومونگ (فرماندار وان‌زی‌کین) و … اشاره کرد که از جملۀ نقش‌های خاطره انگیزی اوست.

همسر علی همت مومیوند کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و هم اکنون دارای دو فرزند پسر و چند نوه می باشد که عکسی از با نوه های گل خود در پیج اینستاگرامش منتشر کرده است

همت مومیوند | ضبط با صدای "همت مومیوند" - استودیو پادان

 

او مدت ۱۴ سال به عنوان دبیر و مسئول واحد سمعی و بصری آموزش و پرورش در ادارۀ آموزش و پرورش منطقۀ ۱۴ تهران مشغول به فعالیت بوده است و به دلیل فعالیت بیشتر در دوبله، از تدریس در آموزش و پرورش کناره گیری می کند.

همت مومی وند از سال ۱۳۶۳ وارد حرفه دوبله شد و از محضر اساتیدی دوبله چون: چون عزت الله مقبلی ، علی کسمایی ، جلال مقامی ، ژرژ پطروسی و مهدی علیمحمدی بهره برد.

حرف تازه