طوفان  مهردادیان

طوفان مهردادیان

متولد : 1350-05-15

طوفان مهردادیان، گوینده‌ی رادیو و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، سال 1350 متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

طوفان مهردادیان 16 مرداد 1350 در شیراز متولد شد. فعالیت هنری‌اش را از 18 سالگی روی صحنه‌های نمایش آغاز کرد. تحصیلاتش نیز در رشته بازیگری-کارگردانی تئاتر به پایان رساند. او تاکنون در چندین چند اثر نمایشی به‌عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده خوش درخشیده است. از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایش‌های «بهرام چوبینه»، «اسب‌های پشت پنجره»، «شهادت پیوتر اوهه» و...  اشاره کرد. او با کارگردانان مطرحی نظیر کمال تبریزی، رسول صدر‌عاملی، محمد یعقوبی، داوود میر‌باقری و بهروز افخمی کار کرده‌ و می‌گوید: «در این میان از همکاری‌ام با علیرضا بذرافشان و داوود میرباقری احساس رضایت بیشتری دارم.»

تئاتر بازها - طوفان مهردادیان با اشاره به خرید کتابخانه شخصی شاپور قریب:  حفظ میراث فعالان عرصه فرهنگ یک وظیفه است طوفان مهردادیان ضمن تقدیر از موسسه  رسانه‌های تصویری به‌خاطر خرید کتابخانه

 

آغاز فعالیت هنری

 مهردادیان از سال 1384 همکاری‌اش با رادیو را آغاز کرد و در شبکه‌هایی چون رادیو تهران، رادیو جوان، رادیو ایران، سلامت، صدای آشنا و ورزش و ... به گویندگی پرداخت. در سال 87 هم با فیلم سینمایی «زندگی با چشمان بسته» رسول صدرعاملی به عرصه تصویر آمد. اولین بار هم در مجموعه «آسمان همیشه ابری نیست» بود که به‌صورت تقریباً گسترده دیده شد. طوفان مهردادیان پس از آن در چندین سریال در نقش‌های هرچند کوتاه اما مؤثر نقش‌آفرینی کرد. خودش می‌گوید شاید به خاطر نداشتن فیزیک و چهره‌ای خاص یا روابط، معمولاً نقش‌های اول به او پیشنهاد نمی‌شود. از سریال‌های محبوبی که وی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان از «گسل»، «هشت و نیم دقیقه»، «گشت ویژه» و «دیوار شیشه‌ای» و... نام برد. او در مجموعه‌های «شاهگوش» و «دندون طلا» نیز با شبکه نمایش خانگی همکاری کرده است. مهردادیان در سال 1396 با فیلم سینمایی «دارکوب» در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد. او همچنین کارگردانی و نویسندگی دو فیلم کوتاه را نیز به همراهی بنفشه اعرابی بر عهده داشته است.

بیوگرافی طوفان مهردادیان | نماوا

 

انتخاب نقش

 مهردادیان درباره معیارهایش برای انتخاب نقش این‌گونه می‌گوید: «از ابتدا نیز متن و فیلم‌نامه برای من در وهله نخست مهم بوده و همچنان هم مهم است. بعد از آن کارگردان و گروه و دستمزد برایم اهمیت دارد، اما خب تولیدات کمتر شده و انتخاب‌های ما نیز محدود است.»

 

طوفان مهردادیان - بیوگرافی طوفان مهردادیان | مشخصات

 

خیریه

 طوفان مهردادیان کارگردانی سه‌گانه عروسی بهرام بیضایی تحت عنوان «عروسک‌ها» در ونکوور کانادا را با همراهی گروه تئاتر «واچیک» بر عهده داشت. این اجرا در سال 1396 با استقبال چشمگیری از سوی ایرانیان حاضر در کانادا روبه‌رو شد و اعضای گروه تصمیم تحسین‌برانگیزی راجع به عواید حاصل از آن گرفتند. مهردادیان به نمایندگی از اعضای گروه گفت: «پس از وقوع زلزله و ابعاد گسترده آسیب‌هایی که به هم‌وطنانمان وارد شد، به همراه اعضاء گروه تصمیم گرفتیم تمام عواید حاصل از فروش نمایش  «غروب در دیار غریب»(اپیزود سوم عروسک‌ها) را که در استودیو پال شهر ونکوور اجرا می‌شود به آسیب دیدگان زلزله تقدیم کنیم.»

منظوم