ارسال به دیگران پرینت

بازگشت حیات به رودخانه خشکرودپس ازگذشت ۲۵ سال

رئیس اداره منابع آب شهرستان زرندیه گفت: بارش های موثر ۲ ماه نخست امسال و سرریز حوضچه تغذیه مصنوعی باعث شد جریان آب رودخانه خشکرود پس از ۲۵ سال برقرار شود.

  بازگشت حیات به رودخانه خشکرودپس ازگذشت ۲۵ سال

 «جمال محمدی» روز سه شنبه افزود: با سرریز کردن حوضچه تغذیه مصنوعی و اقداماتی از قبیل رسوب گیری دریچه ها و گشایش آنها به صورت موقت و کنترل شده، جریان آب در رودخانه خشکرود جاری شد.

وی پیگیری های مستمر و هماهنگی های قضایی و انتظامی، به کارگیری ماشین آلاتی چون لودر، بیل مکانیکی زنجیری و تراکتوربرای لایروبی قسمت هایی از رودخانه خشکرود در ورودی حوضچه و همچنین رفع انسداد و آبگیری حوضچه را از دیگر عوامل موثر در بازگشت حیات به رودخانه خشکرود عنوان کرد که سبب خرسندی مردم منطقه شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان زرندیه اظهار داشت: در 2 ماه نخست امسال برای اجرای طرح احیا، تعادل بخشی و کنترل بهره برداری و همچنین جلوگیری از اضافه برداشت بعد از پیگیری و ابلاغ اخطاریه به بهره برداران منابع آب زیرزمینی، تعداد هفت دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه های در حال بهره برداری نصب شد و 15 دستگاه نیز در نوبت نصب قرار دارد.

وی گفت: 2 حلقه چاه غیرمجاز که از طریق کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها تعیین تکلیف شده بود نیز پر و مسدود شد تا از برداشت منابع آب زیرزمینی به میزان 22 هزار مترمکعب در سال جلوگیری شود.

محمدی اظهار کرد: اقدام قضائی برای دریافت خسارت 520 میلیون ریالی 2 حلقه چاه به حوزه آبخوان که به صورت تغییر نوع مصرف اقدام به بهره برداری کرده بودند نیز در دست پیگیری است.

شهرستان زرندیه با 70 هزار نفر جمعیت از قطب های تولید محصولات باغی به خصوص پسته و فرآورده های زراعی و گلخانه ای استان مرکزی به شمار می آید.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه