ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان انرژی اتمی:

تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای کشور هشت برابر می‌شود

بوشهر- در حال حاضر هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای کشور هشت برابر می‌شود

 محمد اسلامی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: به منظور توسعه میزان تولید برق نیروگاه هسته‌ای در کشور برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی از جانمایی چند واحد جدید نیروگاه هسته‌ای در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما در این حوزه رسیدن به تولید هشت هزار مگاوات برق در نیروگاه‌های هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای دستیابی به این میزان تولید برق هسته‌ای از ظرفیت داخلی و به کارگیری شرکت‌های بزرگ بین المللی سرمایه‌گذاری استفاده خواهد شد.

وی شتاب‌بخشی به افزایش میزان تولید برق هسته‌ای را یکی از اهداف مهم خواند و اضافه کرد: در حال حاضر هزار مگاوات برق هر روز به وسیله نیروگاه‌ها در حال تولید و به شبکه تزریق می‌شود.

اسلامی از ایجاد زیرساخت‌های هسته‌ای مطابق استانداردهای بین المللی و مدیریت حرفه‌ای در نیروگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: واحد شمار یک نیروگاه اتمی بوشهر طبق استانداردها و ضوابط به صورت منظم در حال تولید و ارائه برق به شبکه سراسری است.

وی ادامه داد: تاخیرهایی در زمینه احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاهی بوشهر وجود داشته اما عملیات ساختمانی آنها هم اکنون در حال اجرا است و تلاش می‌شود بر اساس زمان‌بندی روند اجرای این پروژه‌ها دنبال شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت تسریع در ساخت پروژه‌های نیروگاهی دوم و سوم بوشهر افزود: تلاش می‌شود بتوانیم مطابق زمان‌بندی اصلاح شده به تولید سه هزار مگاوات برسانیم.

وی به توانمندی بالای تیم مدیریتی، کارشناسی و کارکنان نیروگاه بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای کیفی، متعهد و برخوردار از دانش بالا و خبرگی لازم در این نیروگاه مشغول به فعالیت هستند و آبرومندانه و متعهدانه در حال بهره برداری از این نیروگاه هستند.

اسلامی بر استفاده از توان ایرانی در ساخت نیروگاه‌های دوم و سوم بوشهر تاکید کرد و گفت: مدیریت شرکت نیروگاه‌های هسته‌ای سهم ساخت داخل را با توجه به تعهدات شرکت خارجی با بکارگیری همه ظرفیت ملی در مناقصه‌هایی که برای تهیه اقلام انجام می‌دهند با اهتمام ویژه دنبال می‌کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه