ارسال به دیگران پرینت

بازدید رئیس جدید سازمان انرژی اتمی از تاسیسات کرج

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران صبح روز دوشنبه 15 شهریورماه از بخش‌های مختلف سایت هسته‌ای کرج بازدید کرد.

بازدید رئیس جدید سازمان انرژی اتمی از تاسیسات کرج

 در این بازدید که با همراهی جمعی از معاونان و مدیران سازمان و پروژه‌های صنعت هسته‌ای کشور در سایت هسته‌ای کرج انجام شد، محمد اسلامی از مرکز شتابدهنده سیکلوترون، هاتسل، مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای سیکلوترون و آزمایشگاه‌های مربوطه و همچنین مراکز کشاورزی هسته‌ای و پروژه‌های در حال انجام و مرکز ملی یون درمانی بطور مبسوط بازدید کرد.

معاون رییس‌جمهور در بازدید از پروژه‌های تولید رادیوداروها با تاکید بر لزوم افزایش مزیت‌های اقتصادی و راهبردی محصولات صنعت هسته‌ای، به نکاتی در خصوص میزان تولید و نسبت آن با مصرف داخلی اشاره کرد.

وی همچنین در بازدید از فعالیت‌های پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کشاورزی هسته‌ای و دستاوردهای دانشمندان سازمان انرژی اتمی در حوزه کشاورزی، گفت: محصولات، ارقام جدید و نوآوری‌ها باید تبدیل به مزیت اقتصادی در صنعت هسته‌ای شوند؛ این امر نیز مستلزم این است که سازوکاری دقیق و تخصصی برای آن تعریف شود تا مردم و تولیدکنندگان بتوانند از این پروژه‌ها و دستاوردهای ملی نفع لازم را ببرند.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: در حال حاضر کشاورزان ما به دلیل عدم پیاده‌سازی شیوه‌های مدرن صنعتی شدن کشاورزی از روش‌های سنتی در در تولید محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند. جهت رفع این موضوع مهم، پروژه های صنعت هسته‌ای باید در راستای ترویج و گسترش کشاورزی مدرن تعریف شوند و حرکت کنند. از جمله موضوعات مهم در این حوزه می توان به تولید ارقام برنج در کشور اشاره کرد که تولید داخلی ما کمتر از نیاز کشور است و باید به اندازه‌ای تولید افزایش یابد که این مشکل در کشور برطرف شود و بتوانیم قطب صادرات در این حوزه باشیم.

مهندس اسلامی در بخش دیگری از این بازدید از پروژه مرکز ملی یون درمانی بازدید نمود و مسئولان پروژه روند پیشرفت کار و اقدامات انجام شده و در حال انجام را تشریح کردند.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه و پیشرفت کار مطابق با زمانبندی تعریف شده، توصیه هایی در خصوص تربیت نیروی انسانی، اولویت تهیه تجهیزات و دیگر امور مرتبط مطرح نمود.

در حال حاضر رادیوداروهای ارزشمندی نظیر تالیوم، گالیوم، کریپتون81 و FDG از طریق شتابدهنده سیکلوترون این مرکز در حال تولید می باشد. همچنین در بخش کشاورزی هسته ای کشت از طریق بافت گیاهی و تکثیر در گلخانه و نیز تهیه ارقامی جدید از برنج و دیگر نباتات و مبارزه با آفات مختلف از مهمترین پروژه های این مرکز هستند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه