ارسال به دیگران پرینت

قارچ سیاه در کمین چه افرادی است؟

بطور معمول افرادی که دیابت کنترل نشده دارند و قند آنها بالای 250 تا 300 میلی گرم در دسی لیتر است و از طرفی داروی کورتون مصرف می کنند، در معرض ابتلا به عفونت های قارچی قرار دارند.

قارچ سیاه در کمین چه افرادی است؟

اسم "قارچ سیاه" این روزها در اخبار و فضای مجازی زیاد شنیده می شود. عفونت قارچی خطرناکی که شایعه شده مبتلایان کرونا را درگیر می کند، اما واقعیت این است که قارچ سیاه در اصل عفونتی قارچی به نام "موکور" است که تنها در برخی بیماران دیابتی با قند کنترل نشده دیده می شود و ابتلا به کرونا در این افراد می تواند احتمال بروز آن را تشدید کند.

دکتر سیاوش وزیری متخصص بیماریهای عفونی در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه گفت: بطور معمول افرادی که دیابت کنترل نشده دارند و قند آنها بالای 250 تا 300 میلی گرم در دسی لیتر است و از طرفی داروی کورتون مصرف می کنند، در معرض ابتلا به عفونت های قارچی قرار دارند.

وی افزود: دو دسته از عفونت از جمله عفونت موکور و آسپرژیلوس در این بیماران شایع تر است.

وزیری گفت: عفونت قارچی موکور همان قارچ سیاه است که سر و صورت را درگیر کرده و نواحی سینوس ها را مورد تهاجم قرار می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این عفونت می تواند با تهاجم به چشم و مغز موجب مرگ و یا کوری افراد شود.

وزیری درخصوص رابطه قارچ سیاه با بیماری کرونا هم گفت: قارچ سیاه عفونت ثانویه است که می تواند روی بیماری کرونا سوار شود.

وی افزود: بنابراین بیماران دیابتی که قند کنترل نشده دارند و از طرفی کورتون مصرف می کنند، چنانچه به کرونا مبتلا شوند، در معرض خطر ابتلا به این نوع عفونت قارچی قرار دارند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه