ارسال به دیگران پرینت

لورل و هاردی با همسرانشان | لورل و هاردی | زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکا | بیوگرافی لورل و هاردی

عکس دیده نشده لورل و هاردی با همسرانشان

اخیرا عکسی از لورل و هاردی در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش جالب بسیاری از کاربران فضای مجازی را در پی داشت.

عکس دیده نشده لورل و هاردی با همسرانشان

لورل و هاردی نام زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکا بودند. طنزهای لورل و هاردی در زمان حیاتشان هیچگاه نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند اما لورل و هاردی برای مردم خیلی محبوب بودند. لورل و هاردی در ایران نیز مخاطبان زیادی داشته است. عکس جالب لورل و هاردی در فضای مجازی منتشر شده بود.

لورل و هاردی

بیوگرافی لورل و هاردی

لورل و هاردی (به انگلیسی: Laurel and Hardy) نام زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکابودند. استن لورل متولد ۱۶ ژوئن ۱۸۹۰ در انگلستان و اولیور هاردی متولد ۱۸ ژانویه ۱۸۹۲ در آمریکابود.

استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در فیلم سگ خوشبخت (که در ۱۹۲۱ اکران شد) همکاری خود را آغاز کردند و سپس به استدیوی فیلم‌سازی هال روچ پیوستند. اما اولین فیلم دو نفره آنها شلوار پوشاندن به فیلیپ در سال ۱۹۲۷ آغاز همکاری رسمی این دو بود و این همکاری در حدود سی سال ادامه یافت. زنوبیا تنها فیلمی است که استن لورل در آن ایفای نقش نداشته‌است.

طنزهای لورل و هاردی در زمان حیاتشان هیچگاه نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند اما در میان مردم جهان طرفداران زیادی داشتند. تنها فیلم جعبه موسیقی محصول ۱۹۳۲ توانست برنده جایزه اسکار فیلم کوتاه شود.

اولیور هاردی در ۷ اوت ۱۹۵۷ در ۶۵ سالگی درگذشت و پس از مرگ هاردی، استن لورل به صورت رسمی از حرفه بازیگری کناره‌گیری کرد ولی به علت بیماری نتوانست در مراسم درگذشت هاردی شرکت کند و گفت: «اولیور مرا درک می‌کند».

لورل و هاردی

لورل آخرین سال‌های عمر خود را در آپارتمان کوچکی در اوشیناهتل در سنت مونیکا سپری کرد و وقت خود را به جواب دادن به نامه‌ها و تلفن‌های طرفدارانش می‌گذراند. وی در ۲۳ فوریه ۱۹۶۵ در سن ۷۴ سالگی چند روز پس از حمله قلبی درگذشت. او در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته بود: «اگر کسی در مراسم درگذشت من گریه کند دیگر با او صحبت نمی‌کنم».

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      رحمت خدا بر این دو نفر باشد که دل همه را شاد کردند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه