ارسال به دیگران پرینت

تزریق ۹۰ هزار دز واکسن کرونا در ساوه و زرندیه

ساوه- سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در افتتاحیه سومین مرکز تجمعی واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار نفر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه واکسن کووید ۱۹ دریافت کردند.

تزریق ۹۰ هزار دز واکسن کرونا در ساوه و زرندیه

محمود کریمی در مراسم افتتاح سومین مرکز تجمعی واکسیناسیون کووید ۱۹ دانشکده علوم پزشکی ساوه که با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در سالن شهدای دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی انجام‌شد، اظهار کرد: از فردا واکسیناسیون پرسنل آتش نشانی، مادران باردار در این مرکز شروع می‌شود. پیش بینی ما این است در ابتدا روزانه واکسیناسیون ۳ هزار نفر در این مرکز انجام شود و اگر شرایط فراهم شود این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر ۴ مرکز در ساوه و یک مرکز در شهرستان زرندیه فعال هستند، قطعاً اگر شرایط فراهم شود، با توجه به آمار رو به رشد مبتلایان مراکز دیگری نیز دایر می‌شوند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ هزار نفر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه واکسن کووید ۱۹ دریافت کردند که ۶۴ هزار نفر دوز اول و مابقی دوز دوم را دریافت کردند، در حال حاضر ۱۵۰ هزار واجد شرایط هستند ولی با توجه افزایش جمعیت مهمان قطعاً آمار واجد شرایط برای دریافت واکسن افزایش خواهد یافت.

کریمی گفت: ظرفیت تخت‌های روزانه ما برای کووید ۱۹، حدود ۱۸۰ تخت بود ولی امروز این ظرفیت به ۲۶۵ تخت در روز رسیده اما با آمار نگران کننده‌ای که از مبتلایان داریم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در سه مرکز موجود در ساوه تکمیل شده است.

مشکلی تأمین دارو مرتفع شد

وی ادامه داد: در یک هفته گذشته نه تنها در ساوه بلکه در کل کشور مشکلی در تأمین دارو داشتیم که خوشبختانه مرتفع شد. هم اکنون در شهرستان ساوه مشکلی در تأمین واکسن کووید ۱۹ نداریم و امروز ۱۰ هزار دوز به دانشکده علوم پزشکی ساوه تحویل داده شد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد افزایش آمار زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا تصریح کرد: برای اولین بار ۱۲ زن باردار بستری شدند در صورتی که در پیک‌های قبلی این آمار حداکثر ۲ مورد بود. به همین منظور تاکید وزارت بهداشت این است که تمامی زنان باردار بالای ۳۵ سال واکسن دریافت کنند و زنان باردار زیر ۳۵ سال نیز با توجه به شرایطی که پیش بینی شده از جمله اینکه جز کادر درمان هستند، یا در مراکز بیمه و دفتر خدمات مشغول هستند و همچنین همسرشان شاغل در این مراکز باشند و یا بیماری زمینه‌ای داشته باشند، می‌توانند واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: زنان باردار از هفته دوازدهم بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

رسالت دانشگاه آزاد صرفاً آموزش نیست

حمید رضا ثمری خلج رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نیز گفت: سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد این بوده که بتواند در همه زمینه‌های درمانی، مسائل شهری، آموزشی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی همپای دیگر سازمان‌ها بتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای با شهرداری و منطقه اقتصادی کاوه به منظور تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت و مدیریت شهری انجام شده است که بتواند در موضوعات مختلف شهری و اقتصادی نقش آفرینی کند، بنابراین دانشگاهی می‌تواند مؤثر باشد که بتواند در همه مسائل شهری و اجتماعی نقش آفرینی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه تصریح کرد: از آنجایی که سیاست دانشگاه آزاد صرفاً بحث آموزش نیست، با توجه به شرایط سختی که امروز مردم ما و کادر درمان در بحث ویروس کرونا با آن مواجه هستند، دانشگاه آزاد ساوه تصمیم گرفت با تمام امکانات و نیروی انسانی سهم کوچکی در تسکین دردهای مردم و خدمات کادر درمان داشته باشد به همین منظور سومین مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ دانشکده علوم پزشکی ساوه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با حضور مسؤلین افتتاح شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه