ارسال به دیگران پرینت

نتانیاهو: جان کری «مدل افغانستان» را برای فلسطینی‌ها به من پیشنهاد داده بود

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژِیم صهیونیستی در پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت، هشت سال پیش وزیر خارجه وقت آمریکا از او دعوت کرد یک سفر مخفی به افغانستان داشته باشد تا روند تشکیل نیروهای امنیتی آن کشور را، که می‌تواند الگویی برای فلسطینی‌ها نیز باشد، از نزدیک مشاهده کند.

نتانیاهو: جان کری «مدل افغانستان» را برای فلسطینی‌ها به من پیشنهاد داده بود

نتانیاهو در ادامه این پیام، با بیان این که این دعوتِ جان کری را رد کرده بوده است، مدعی شد: «من در آن زمان حدس زدم که اگر آمریکا افغانستان را ترک کند، همه چیز فرو خواهد پاشید. این چیزی است که متاسفانه این روزها رخ می‌دهد: یک رژیم افراطی افغانستان را گرفته و آن را به یک کشور تروریست که صلح جهانی را به خطر خواهد انداخت، تبدیل خواهد کرد.»

نخست وزیر سابق اسرائیل در ادامه مدعی شده است: «اگر ما هم زبانم لال رشته امور وطنمان را به فلسطینی‌ها بدهیم، با نتیجه مشابهی روبه‌رو خواهیم شد. سیاست اشتباه مشابهی را در مورد ایران هم دیدیم. جامعه بین‌المللی یک توافق خطرناک را درست کرد.

نتانیاهو در دفاع از سیاست خود در برخورد با برجام، نوشت: ما در نهایت ایالات متحده را مجاب کردیم که از توافق خارج شود و تحریم‌های اقتصادی سنگینی را بر ایران اعمال کند.

نخست وزیر سابق اسرائیل با بیان این که «نباید به دیگران اعتماد کنیم تا ما را امن نگه دارند و باید خودمان از خودمان در برابر هر تهدیدی محافظت کنیم»، در انتقاد از دولت فعلی اسرائیل نوشت که نفتالی بنت (نخست وزیر) و یائیر لاپید (وزیر خارجه) دقیقا در جهت عکس حرکت می‌کنند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه