ارسال به دیگران پرینت

«جو بایدن» امشب در خصوص اوضاع افغانستان سخنرانی خواهد کرد

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نخستین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در خصوص اوضاع داخلی افغانستان امشب انجام خواهد شد.

«جو بایدن» امشب در خصوص اوضاع افغانستان سخنرانی خواهد کرد

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است امشب برای نخستین بار در خصوص وضعیت به وجود آمده در افغانستان سخنرانی کند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی کاخ سفید، جو بایدن قرار است ساعت ۳:۴۵ دقیقه عصر به وقت واشنگتن (حدود ساعت ۱۲:۳۰ امشب به وقت تهران) پس از بازگشت از اقامتگاه خود در «کمپ دیوید» به کاخ سفید، به صورت زنده در خصوص مساله افغانستان سخنرانی کند.

این در حالیست که مقام‌های نظامی آمریکا، از خارج شدن کنترل اوضاع امنیتی فرودگاه کابل که اصلی‌ترین نقطه خروج اتباع خارجی از خاک افغانستان و همچنین شریان مهم دسترسی نظامیان آمریکا برای انتقال تجهیزات و نیروی انسانی به این کشور محسوب می‌شود، خبر داده‌اند.

در همین حال، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز دوشنبه پیرامون اخبار منتشره درباره کشته شدن تعدادی از اتباع افغانستان در فرودگاه کابل ادعا کرد که نیروهای اشغالگر این کشور دو فرد مسلح را کشته‌اند!

این مقام آمریکایی ادامه داد که این دو نفر که در میان هزار افغانی که در آرامش ایستاده بودند، سلاح‌های خود را به طور تهدیدآمیزی در هوا تکان دادند که به همین دلیل فوراً مورد هدف قرار گرفتند!

این در حالیست که ساعاتی پیش مقامات ارشد نظامی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بودند که جریان هرج و مرج امروز در باند فرودگاه کابل ۷ نفر کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیروز یکشنبه فرودگاه کابل در پی سقوط این شهر به دست نیروهای طالبان و تلاش شمار قابل توجهی از غیرنظامیان برای خروج از خاک افغانستان، شاهد وضعیت ناآرامی بوده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه