ارسال به دیگران پرینت

محموله های دارویی به سرعت از گمرکات فارس ترخیص می شوند

استاندار فارس گفت: تاکنون با هماهنگی اعضای شورای تامین استان فارس و دادستانی اقدامات مناسبی درخصوص آزادسازی محموله‌های دارویی از گمرکات انجام شده است.

محموله های دارویی به سرعت از گمرکات فارس ترخیص می شوند

 عنایت‌الله رحیمی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان فارس، اظهار کرد: درصورتی‌که علوم پزشکی به دستگاه، ساختمان، مکان، خودرو یا نیرو نیازمند باشد همه دستگاه‌ها باید بدون اغماض امکانات خود را در اختیار این نهاد قرار دهند.

وی از دانشگاه علوم‌پزشکی درخواست کرد که پیگیری مجدانه‌ای را در خصوص تأمین دارو و سرم به خرج دهد تا به‌سرعت در اختیار داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها قرار گیرد؛ هرچند تاکنون با هماهنگی اعضای شورای تأمین استان فارس و دادستانی اقدامات مناسبی در خصوص آزادسازی محموله‌های دارویی از گمرکات صورت گرفته است.

رحیمی با تاکید بر اینکه مردم نباید برای دسترسی به واکسن در صفوف فشرده و طولانی منتظر بمانند، اظهار داشت: توزیع مراکز و نوبت دهی باید به گونه‌ای باشد که افراد مدت زمان زیادی را در صف‌ها تزریق واکسن معطل نشوند؛ افزون بر این دستگاه‌های اجرایی و مردم باید برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان در استان فارس متحمل فشار بسیاری شده‌اند، گفت: با وجود این در تمام نقاط کشور و به تبع استان فارس به دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شاهد جان باختن هم استانی‌هایمان هستیم لذا رعایت این شیوه‌ها باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: لازم است دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از تمام ظرفیت‌های خود همچنین بیمارستان‌های خصوصی برای رسیدگی به بیماران بهره گیرند و در صورت نیاز به استفاده از تخت‌های بیشتر در شورای تأمین این الزام به بیمارستان‌های خصوصی ابلاغ خواهد شد که تمام امکانات خود را برای بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه