ارسال به دیگران پرینت

فرمانده ناجا درباره واکسن‌های آمریکا انگلیس و فرانسه: اینها رسوا شدند؛ دیدیم که چگونه این واکسن‌ها موجب مرگ و میر شد

سردار حسین اشتری گفت: در موضوع واکسن هم مقام معظم رهبری یک موضوع داشتند. تمام صحبت‌های ایشان گره گشا بود. در موضع ایشان در مورد استفاده نکردن از واکسن‌های آمریکا انگلیس و فرانسه، رسانه‌های بیگانه و تعدادی در داخل موضع گرفتند. این درحالی است که دلسوز تر از ایشان برای ملت ما وجود ندارد. اگر به بیگانه‌ها اعتماد کنیم باید به هوشمندی خود شک کنیم. اینها رسوا شدند دیدیم که چگونه این واکسن‌ها موجب مرگ و میر شد.ما از این کشورها واکسن نمی‌خریم و روی پای خود می‌ایستیم.

فرمانده ناجا درباره واکسن‌های آمریکا انگلیس و فرانسه: اینها رسوا شدند؛ دیدیم که چگونه این واکسن‌ها موجب مرگ و میر شد

همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در این همایش گفت:در فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا که در همین سالن خلیج فارس در موزه دفاع مقدس نمایش داده شد، ایشان نکات مهمی را درباره دفاع مقدس بیان کردند. اگر به فرمایشات ایشان عمل کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید. ما باید به ابعاد مختلف دفاع مقدس توجه داشته باشیم. ابعاد داخلی و خارجی و تاثیری که بر جوانان گذاشته است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس به ظاهر خسارت‌هایی دیدیم اما، امام جنگ را نعمت عنوان کردند. شاید در ذهن مان تحلیل این موضوع سخت بود اما گذر زمان موجب شد تا به نعمت‌های جنگ پی ببریم. اگر دوران جنگ را پشت سر نمی‌گذاشتیم نمی‌توانستیم با تهدیدهای گروه‌های ضد انقلاب، منافقین و تهدیدهایی که امریکا و انگلیس دارند مقابله کنیم. پیروزی در تمامی عرصه‌ها، نتیجه توکل به خداوند و مقاومت ما در دفاع مقدس است. با همان روحیه جهادی در کشور رشد و پیشرفت کردیم. پیشرفت در موضوع هسته‌ای، پزشکی و مبارزه با کرونا بر گرفته از روحیه جهادی دفاع مقدس است. جوانان ما به شهیدانی مانند قاسم سلیمانی، خرازی، ردانی‌پور، همت و دیگران تأسی می‌کنند.

سردار اشتری اظهار کرد: هرچه به دفاع مقدس و ارزش‌های آن ورود می‌کنیم اثرات خودش را خواهد داشت و کشور خودمان را در حوزه‌های دفاعی امنیتی، سیاسی، اقتصادیو غیره بیمه می‌کنیم. به ذهن زلال جوانان ما در همه عرصه‌ها هجوم آورده‌اند. در این چهل سال در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌ داشتیم. با این همه هجمه، اگر کشورهای دیگر بودند خیلی دوام نمی‌آوردند. ما باید برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس برنامه ریزی داشته باشیم. همه نهادهای فرهنگی، کشوری و لشکری مسئول هستند. رمز موفقیت رزمندگان ما رضایت خداوند بود. به فرمان امام لبیک می‌گفتند و ایشان نایب امام زمان (عج) هستند. کاری که برای خدا باشد، خداوند هم کمک خواهد کرد.

سردار اشتری با اشاره به مکتب حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: درکنار اینکه ایشان یک فرمانده شجاع، قوی ، مردم دار بود رمز موفقیتش اخلاص، ولایت مداری و نیت الهی او بود. مکتب حاج قاسم و فرهنگ دفاع مقدس مشکلات کشور را می‌تواند حل کند و قطعا ما پیروز خواهیم شد. اگر درجایی موفقیت نداشتیم از مسیر خارج شده‌ایم.

عملیات کربلای ۵ باعث عزت هر انسان آزادیخواه شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ویروس کرونا یاد آور شد: حدود ۱۱ ماه است که درگیر این ویروس هستیم و کشور در یک حالت آماده باش در برابر این ویروس قرار دارد. نقش نیروهای مسلح در مقابله با شیوع ویروس کرونا موثر بوده است. به عنوان مثال در ضد عفونی کردن معابر، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران، ورود تجهیزات جدید و در برخورد با محتکرین کارهای خوبی انجام شد. همچنین در موضوع فاصله گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌های ترافیکی کارهای بزرگ بود. حدود ۹۰۰ هزار نفر روز برای این کار در نظر گرفته شده بود. در بحث صنوف بیشتر از ۸۰ درصد کار انجام داده است. رصد فضاهای مجازی و مقابله با سایت‌های هنجارشکن از جمله کارهای بزرگ ما در این راستا محسوب می‌شود و کمترین حاشیه و مشکل را هم داشته‌ایم. اکنون آمارهای تلفات ناشی از کرونا به کمتر از یک پنجم رسیده است.امیدوارم در آینده هم به همین منوال پیش برود.

وی ادامه داد: در موضوع واکسن هم مقام معظم رهبری یک موضوع داشتند. تمام صحبت‌های ایشان گره گشا بود. در موضع ایشان در مورد استفاده نکردن از واکسن‌های آمریکا انگلیس و فرانسه، رسانه‌های بیگانه و تعدادی در داخل موضع گرفتند. این درحالی است که دلسوز تر از ایشان برای ملت ما وجود ندارد. اگر به بیگانه‌ها اعتماد کنیم باید به هوشمندی خود شک کنیم. اینها رسوا شدند دیدیم که چگونه این واکسن‌ها موجب مرگ و میر شد.ما از این کشورها واکسن نمی‌خریم و روی پای خود می‌ایستیم. تا اینجا هم فرایندها خوب پیش رفته است. اگر در کرونا هم توانستیم در کمبود تجهیزات، تحریم‌ها واکسن بسازیم ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد. به امید خدا واکسن در کشور تولید خواهد شد و موفق خواهیم شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد حدود ۸۰۰۰ نفر از کادر نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و ۵۰۰۰ نفر هم بعد از دفاع مقدس شهید داشته‌ایم. نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس باید خوب دیده شود. نقش ژاندارمری، کمیته و شهربانی باید خوب بیان شود. تا قبل جنگ حدود۵۰۰ تعرض به خاک کشورمان داشتیم. لشکر حضرت روح‌الله که چند تیپ هم داشته بسیار مهم است. نمی‌گویم نقش این یگانها گفته نشده اما بیانش سند افتخاری برای کشور است. کل رزمندگان ما مظلوم هستند اما اگر یک درجه مظلوم تر بخواهیم پیدا کنیم این عزیزان هستند که در بخش های مانند مرزبانی، مبارزه با منافقین و گروهک‌ها و جبهه ایفای نقش کردند.

وی افزود: اگر فرصتی باشد میل دارم از موزه‌های دفاع مقدس بازدید کنم. در بخش محتوایی باید قوی‌تر کار کنیم و مکانی برای نمایش نقش ناجا در نظر بگیرید ما هم کمک خواهیم کرد. امروز حافظان امنیت که در دفاع از جان، مال و ناموس فداکاری می‌کنند نیروهای انتظامی هستند. مأمور ما یک شخص را که ‌تصمیم داشت خودسوزی کند نجات می‌دهد و خودش یک هفته بعد جانش را داد. چنین شخصی باید به جامعه معرفی شود. او حتی اعضای بدن خود را اهدا کرده بود.

سردار بهمن کار گر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این همایش گفت:هرچه به دفاع مقدس ورود پیدا می‌کنیم، ابعاد جدیدی از آن بر ما نمایان می‌شود. تا کنون فقط به بعد نظامی جنگ ورود داشته‌ایم. اما ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و حتی بسیج هم مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: سال گذشته از راهیان نور محروم شدیم اما امیدوارم امسال شرایط تغییر کند.

کارگر با اشاره به توجه برخی موزه‌ها همچون استان همدان به نقش نیروی انتظامی در جنگ، اظهار امیدواریکرد فرماندهان در سایر استان‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

در بخش دیگر این همایش از تولید محتوای دبجبتال، سی دی هشتم از عملیات‌های دفاع مقدس، بسته کمک آموزشی محتوای درس‌ دو واحدی دفاع مقدس در دانشگاه و ربات جستجو گر دفاع مقدس رونمایی شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه