ارسال به دیگران پرینت

به دستور ترامپ پرچم‌های آمریکا نیمه افراشته شدند

رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا پرچم‌های این کشور در تمامی ساختمان‌های دولتی برای ادای احترام به افسران پلیس جان باخته در پی هجوم به ساختمان کنگره که روز چهارشنبه گذشته رخ داد، به حالت نیمه افراشته درآیند.

به دستور ترامپ پرچم‌های آمریکا نیمه افراشته شدند

 افسران جان باخته در یورش روز چهارشنبه گذشته به ساختمان کنگره "برایان سیکنیک" و "هوآرد لیبنگود" هستند که اولی روز پنجشنبه در پی جراحات ناشی از یورش و دومی همان روز چهارشنبه جان باختند. کنگره پیشتر پرچم خود را به حالت نیمه افراشته درآورد که باعث شد تا انتقادهایی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بابت عدم دستور در این باره در سراسر آمریکا مطرح شود.

ترامپ در بیانیه‌ای با اشاره به این مساله که تمامی ساختمان‌های آمریکایی در خارج از کشور هم باید پرچم‌های خود را به حالت نیمه افراشته دربیاورند، گفت: من دستور دادم تا تمامی پرچم‌های آمریکا برای ادای احترام به این دو افسر پلیس جان باخته در جریان شورش به کنگره در تمامی ساختمان‌های دولتی ایالات متحده، نیروهای زمینی، پست‌های نظامی و ایستگاه‌های دریایی و بر روی تمامی ناوهای نیروی دریایی دولت فدرال و در سراسر آمریکا و قلمروهای آن تا غروب روز ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ به حالت نیمه افراشته درآیند.

هزاران تن از حامیان ترامپ روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از جلسه تاییدیه نتایج آرای الکترال جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب این کشور یورش بردند.

معترضان با لوله‌های فلزی و مواد شیمیایی به پلیس حمله کرده،‌ اموال را تخریب کردند، جلسه کنگره را به هم ریختند و ساختمان کنگره را به اشغال خود در آوردند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که ترامپ به حامیانش تاکید کرد تا برای تغییر نتایج انتخابات به مبارزه خود ادامه دهند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه