ارسال به دیگران پرینت

وزیر نفت: اصلاً در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت مصرف نمی‌شود.

وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین نشست وزارتی نشست اوپک پلاس گفت: ما هیج محدودیتی برای صادرات مازوت نداریم؛ همان‌طور که در تابستان هم که مازوت بیشتری داشتیم، تقریبا همه مازوت‌مان را صادر کردیم. وی ادامه داد: قاطعانه اعلام می‌کنم که در هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان‌های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی‌شود. می‌گویند مازوت تهران را خفه کرده است؛ اصلاً در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت مصرف نمی‌شود.

وزیر نفت: اصلاً در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت مصرف نمی‌شود.

وزیر نفت گفت: در هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان‌های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین نشست وزارتی نشست اوپک پلاس گفت: ما هیچ محدودیتی برای صادرات مازوت نداریم؛ همان‌طور که در تابستان هم که مازوت بیشتری داشتیم، تقریباً همه مازوت‌مان را صادر کردیم. اینکه در صادرات مازوت محدودیت داریم، ادعای بی‌پایه‌ای است.

وزیر نفت افزود: در واقع برای هیچ فرآورده ای مشکل صادراتی نداریم. این یک ادعای بی پایه است که می گویند چون مازوت اضافه آمده است یا باید به بیابان بریزند یا اینکه بدهند نیروگاه ها مصرف کنند.

زنگنه در ادامه گفت: مصرف مردم خیلی بالاتر از انتظار و برآورد ما بوده است. شاید هم دلیل اصلی آن این بیماری کرونا است چرا که برخی تصور می کنند اگر در و پنجره ها را باز بگذراند کرونا سرایت نمی کند. این برای محیط های پر تردد ممکن است درست باشد ولی در خانه ها بالاخره آن سه چهار نفری که زندگی می کنند یا یکی از آن ها و یا همگی مبتلا به کرونا هستند یا هیچ کدام مبتلا نیستند. با باز کردن پنجره ها یا کرونا را به بیرون می فرستند یا اصلا کرونایی نیست. یعنی این باز کردن پنجره ها برای خانه ها لازم نیست و معنایی ندارد. طبق آماری که دیروز از شرکت گاز گرفتند در استان تهران از آذرماه تا 12 دیماه تقریبا 15 درصد مصرف خانگی افزایش یافته است.

وزیر نفت گفت: ما از مردم خواهش میکنیم که صرفه جویی کنند. در و پنجره ها اصلا لازم نیست باز باشد. من امروز نامه ای به ستاد ملی کرونا نوشتم و تقاضا کردم این مساله را خود دوستان بررسی کنند و تذکر بدهند. امروز هم با آقای وزیر بهداشت هم صحبت کردم و این مساله را عرض کردم.

وی گفت: ما نمی توانیم گاز خانگی را قطع کنیم پس در نتیجه باید محدودیت ها بر صنایع و نیروگاه ها تحمیل کنیم وقتی گاز نیروگاه ها را محدود می کنیم آن ها باید سوخت مایع مصرف کنند. بخشی از نیروگاه های ما بخاری هستند و سوخت جایگزین گاز آنها مازوت است.

وی ادامه داد: قاطعانه اعلام می‌کنم که در هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان‌های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی‌شود. می‌گویند مازوت تهران را خفه کرده است؛ اصلاً در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت مصرف نمی‌شود.

این عضو کابینه تصریح کرد: مصرف مازوت اختراع ما نیست، آلودگی دارد اما در نیروگاه‌های دنیا حدود ۴ میلیارد لیتر از آن مصرف می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه