ارسال به دیگران پرینت

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه: سردار قاآنی و بشار اسد دیدار کرده‌اند

سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: صهیونیست‎ها می‎گویند نیروهای ایران در سوریه مستقر هستند درحالی‎که ایران هیچ‎گاه نیرو یا یگان مستقر در سوریه نداشته و بیشتر نیروها در حالت‎های مستشاری آن‎جا بوده‌اند. ایران پایگاه یا پادگانی در سوریه ندارد. آن‎ها بخوبی می‌دانند که اگر نیرویی از ایران را به شهادت برسانند، حتما با پاسخ مواجه می‌شوند. آن‎ها گاهی به کامیون‎ها یا پایگاه‎های ارتش سوریه حمله کرده و می‎گویند مورد استفاده ایران بود که البته برای این حمله ها پاسخ هم‌ گرفته اند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه: سردار قاآنی و بشار اسد دیدار کرده‌اند

سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: صهیونیست‎ها می‎گویند نیروهای ایران در سوریه مستقر هستند درحالی‎که ایران هیچ‎گاه نیرو یا یگان مستقر در سوریه نداشته و بیشتر نیروها در حالت‎های مستشاری آن‎جا بوده‌اند. ایران پایگاه یا پادگانی در سوریه ندارد. آن‎ها بخوبی می‌دانند که اگر نیرویی از ایران را به شهادت برسانند، حتما با پاسخ مواجه می‌شوند. آن‎ها گاهی به کامیون‎ها یا پایگاه‎های ارتش سوریه حمله کرده و می‎گویند مورد استفاده ایران بود که البته برای این حمله ها پاسخ هم‌ گرفته اند.

به گزارش فارس، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در سالروز شهادت سردار سلیمانی در اولین مصاحبه با رسانه‌ای خارجی، ضمن بیان اینکه راه سردار خالی نخواهد ماند، تأکید کرد، تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله بیش از چیزی است که دشمن تصور می‌کند.

سردار «سید محمد حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی، در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، به ذکر نکاتی پیرامون ایشان پرداخت و تأکید کرد راه سردار ادامه دارد.

این اولین مصاحبه سردار حجازی با رسانه‌ای خارجی است. غسان بن جدو مدیر شبکه المیادین ضمن اشاره به این نکته یادآوری کرد که سردار قاسم سلیمانی نیز هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ای خارجی نداشت. سردار حجازی نیز گفت، «آمدن من به این مصاحبه نوعی قدردانی از زحمات و تلاش‌های شهید سلیمانی است و برای تقدیر از مجاهدت‌های طولانی او، ‌لازم است همه کسانی که با او در ارتباط بودند،‌از زحمات او برای انقلاب و جهان اسلام کشید، سخن بگویند».

نیروی قدس بازوی جمهوری اسلامی برای کمک به مظلومان است

سردار حجازی در پاسخ به این سوال که نیروی قدس چیست که اسرائیل را اینقدر اذیت و آمریکا را اینقدر نگران می‌کند، گفت: در قانون اساسی ایران، دفاع از مستضعفان و مظلومان، وظیفه‌ای بر عهده جمهوری اسلامی است. جزء ‌آرمان‌های جمهوری اسلامی است که از مظلومان دفاع کند. طبیعتا برای اجرای این اصل نیازمند طریقه عملی است که نیروی قدس سپاه این وظیفه را بر عهده دارد. هر جا مظلومی باشد، باید به کمک او شتافت خصوصا در جهان اسلام و منطقه ما. کشور ما مثل منطقه سال‌های طولانی زیر ستم جباران و ستمگران بوده است. بنابراین، این جزء آرمان‌ها و اعتقادات ماست که باید از مظلومان دفاع کرد. وقتی که سپاه تشکیل شد، ‌دقت کنید که حتی اسم ایران هم در انتهای آن نیست؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. این امر، این مفهوم را می‌رساند که رسالت و مأموریتی در حد و اندازه انقلاب اسلامی دارد. در قانون اساسی هم همینطور ذکر شده است. در ابتدا یکی از واحدهای سپاه پاسداران، واحد نهضت‌ها بود. تشکیلاتی به نام نیروی قدس نبود. بعدا این رشد پیدا کرد و بعد از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تبدیل شد به نیروی قدس. الحمدلله خدمات ارزنده‌ای در جبهه‌ها و عرصه‌های مختلف داشته است.

با حضور شهید سلیمانی، نیروی قدس کماً و کیفاً توسعه یافت

سردار در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با حضور سردار سلیمانی این نیرو قدرتمندتر شد گفت، «بله، با آمدن شهید سلیمانی به نیروی قدس، گستردگی کمی و کیفی بزرگی پیدا کرد. زیرا این از واحد به نیروی قدس تبدیل شد. دیگر مثل یک اداره نبود بلکه نیرویی بود با همه ابعادها. شخصیت سردار سلیمانی که شخصیتی فعال، دورنگر و پرتلاش و اهل ریسک بود و شجاعت لازم را داشت،‌ سبب توسعه نیرو شد. اتفاقات پیاپی که در منطقه افتاد، سبب گسترده شدن فعالیت نیروی قدس شد از جمله عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و بعدا جنگ سی‌وسه روزه و بعد اتفاقات دیگر تا داعش و دیگر نیروهای تروریستی در منطقه... هر جا مسئولیت و ماموریت باشد سبب تحرک و بالندگی و بلوغ و رشد می‌شود. اقدامات دشمن در منطقه مثل اشغال عراق، افغانستان، حمایت دشمن از داعش و تروریست‌ها در منطقه و جنایاتی که در حق فلسطینی‌ها شد، عواملی شد برای توسعه نیروی قدس.

حاج قاسم؛ فرمانده‌ای راهبردی

سردار حجازی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود سردار سلیمانی فرمانده‌ای راهبردی بود این را چطور توصیف می‌کنید؟، گفت، «قطعا همینطور است. شخصیت شهید سلیمانی دارای ابعادی همه‌جانبه است. چه در سطح شخصی و چه در سطح کاری. او تنها شخصیت نظامی است که در طول چهل سال عمر انقلاب، همیشه در جبهه و خط مقدم جبهه بوده است. هشت سال دفاع مقدس او یک فرمانده بود. لشگر ثارالله را فرماندهی می‌کرد. این لشگر از موفقترین یگان‌ها بود. بعد از پایان جنگ، خیلی از فرماندهان رفتند سراغ تمرین و بازسازی و ارتقای تحصیلی و... . اما در شرق کشور در مرز افغانستان و پاکستان، ناامنی‌های متعددی رخ داد و ما شاهد ترور و تخریب و تاراج اموال مردم بودیم. یگان دفاع از مرزها قادر نبود با این تهدید مقابله کند. تصمیم گرفته شد که این مسئولیت به سپاه پاسداران داده شود. بنابراین سپاه مسئول شد و این مسئولیت به شهید سلیمانی داده شد. قرارگاهی به نام قدس تشکیل شد که ماموریت آن مبارزه با تروریست‌هایی بود که از کشورهای دیگر به مرز می‌آمدند. این اقدام شهید سلیمانی را وارد فاز امنیتی نیز کرد. در اینجا تجربه‌ای عمیق پیدا کرد. تروریست‌ها گروههای شناخته شده‌ای نبودند بلکه گروههای ناآشنا و پیچیده بودند. بعد از آن قرارگاه قدس به نیروی قدس منتقل شد. در همانجا بود که ایشان به مسائل داخل افغانستان آشنا شد. او با ویژگی‌های افغانستانی‌ها و گروه‌های افغانستانی آشنا شد. نیروی قدس هم جنبه سیاسی، امنیتی و نظامی دارد. هوش سرشار و نبوغ ایشان و از طرفی دیگر، پرکاری او سبب شد شخصیتی متمایز شود. در حیات مبارکش توانست خدمات ارزنده‌ای بکند.

امروز رژیم صهیونیستی دیگر بسادگی به خود اجازه نمی‌دهد که به فلسطین حمله کند

سردار حجازی در پاسخ به سوالی درخصوص مقاومت فلسطین و اینکه سردار سلیمانی برای این مقاومت چه کرد، گفت، «اگر شما شرایط گروه‌های فلسطینی را با زمان قبل و بعد از آنکه شهید سلیمانی مسئول نیروی قدس شد، مقایسه کنید، متوجه می‌شوید. آن زمان فلسطینی‌ها سنگ در دست داشتند و فلسطینی‌ها بیشتر شعارهای سوسیالیستی سر می‌دادند اما وقتی گروههای اسلامی تشکیل شدند، مثل جهاد اسلامی با تردید به آنان نگاه میشد و افقی برای آنها نمی‌دیدند. حماس که تشکیل شد، شاید خیلی از بزرگان فلسطین تصور می‌کردند که ریشه نخواهند دوانید اما دیدیم که این شجره‌های طیبه چطور رشد کرد و توانستند معادله با رژیم صهیونیستی را دگرگون کردند. راه درازی در پیش است و من نمی‌گویم همه آنچه باید انجام شود این گروهها انجام داده‌اند. راه دراز است. این گروههای سازش با رژیم صهیونیستی را رد کرده‌اند و آزادی سرزمین فلسطین را در دستور کار خود قرار دادند. طبعا اینها بدون کمک و حمایت و مشورت نمی‌توانستند به موفقیت دست پیدا کنند. همانطور که رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که ایران در حمایت از فلسطین جدی است و آن را ادامه می‌دهد، این برای ما وظیفه تعیین می‌کند که تا جایی که بتوانیم از آنها حمایت می‌کنیم... امروز رژیم صهیونیستی دیگر بسادگی به خود اجازه نمی‌دهد که به فلسطین حمله کند و میداند که باید در مقابلش هزینه بدهد. این برای غزه محاصره شده معادله عجیبی است. ارتشی که ادعا می‌کند چهارمین ارتش دنیاست از وارد شدن به جنگ با گروههای فلسطین خوف دارد. اگر مقاومت اسلامی نبود میشد جلوی زیاده‌خواهی اسرائیل (در فلسطین) را گرفت؟. دیوارهای بلندی که رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین کشیده است، در امور نظامی یعنی پدافند یعنی دفاع یعنی ترس دشمن از نفوذ مجاهدان فلسطینی. این همان رژیم صهیونیستی است که هر گاه اراده میکرد به هر نقطه‌ای حمله می‌کرد اما امروز در چنین وضعی است. بنابراین اتفاق بزرگی افتاده و شهید سلیمانی در این وضع موثر بود. نمی‌توان برخی امور را ذکر کرد اما قابل فهم هست. طبق فرموده رهبر انقلاب، حمایت از فلسطین همیشه در دستور کار خواهد بود.

ارتباط ما با دیگر گروههای دیگر هم برقرار است و از همه آنهایی که برای آزادی فلسطین تلاش میکنند حمایت میکنیم اما ظرفیتی به نام اسلامگراها وجود داشت که از آن استفاده نمی‌شد و این ظرفیت الان بالفعل شده است. البته گروههای دیگر هم بودند و برخی حتی اعتقاد به آزادی کامل فلسطین ندارند و بخشی از آن را مد نظر قرار دارند. ما از طریق همکاری با بخشی از ظرفیت ملت فلسطین که از آن استفاده نشده بود توانستیم این ظرفیت را فعال کنیم. و این حمایت هم ادامه دارد.

بیشتر ادعاهای اسرائیل درباره حمله به سوریه دروغ است

سردار حجازی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص رژیم صهیونیستی و اینکه میگوید حملاتی به نیروهای ایرانی در سوریه کرده و همچنین درباره سازش برخی کشورهای عربی با این رژیم و اینکه آیا ایران از این مسئله نگران است یا خیر، گفت: درباره حملاتی که ادعا میکنند به ایران وارد کرده‌اند، بسیاری از این ادعاها کذب و ادعاهای تبلیغاتی است. بارها دفتر مستشاری ایران در سوریه به این ادعاهای دروغ پاسخ داده است و گفته که چنین نیست. تصور میکنم چیزی را که اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند مثلا میگویند نیروهای ایران در سوریه مستقر هستند در حالی که ایران هیچ گاه نیرو یا یگان مستقر در سوریه نداشته و بیشتر در حالتهای مستشاری در سوریه بوده‌اند. که گاهی این حضور مستشاری در حد گفت‌وگو و مشورت دادن است و گاهی مستشار در میدان حاضر می‌شود و ارزیابی می‌کند. حضور ایران در سوریه از ابتدا هم شامل استقرار نیرو و یگان نبوده است. مستشاران ما در یگان‌ها حضور داشته‌اند و راهنمایی کرده‌اند اما اینکه ادعا می‌کنند پایگاه یا پادگانی از ایران را زده‌اند، درست نیست چون چنین چیزی وجود ندارد. آنها بخوبی می‌دانند که اگر نیرو یا شخصی از ایرانی‌ها را به شهادت برسانند، حتما با پاسخ ایران مواجه می‌شوند. حتما پاسخ می‌دهیم کما اینکه در گذشته پاسخ داده شده است. پس این ادعاها بدون پشتوانه است. بله آنها حملاتی به کامیونی کرده‌اند که ادعا می‌کنند که حمل سلاح می‌کرده یا حملاتی به پایگاه ارتش سوریه کرده‌اند که مدعی هستند مورد استفاده ایرانی‌ها بوده. صدماتی به ارتش سوریه و برخی امکانات انجام شده که به طور مقتضی به آن پاسخ داده شده است.

مگر اسرائیل توانسته امنیت خود را حفظ کند که بخواهد امنیت سازشگران را تأمین کند

در خصوص سازش، ممکن است برخی از حکام مثلا در امارات یا بحرین تصور کنند که برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی برای آنان امنیت می‌آورد. خب ما به آنها می‌گوییم آیا رژیم صهیونیستی توانسته امنیت خود را برقرار کند یا از خود حمایت کند که بتواند از شما حمایت کند؟ آنها از ترس مجاهدان فلسطینی دیوارهای شش متری و هشت متری کشیده‌اند. این نشان‌دهنده ترس و وحشت آنان است. هر پیشرفتی در جهان اسلام حاصل شود به خود می‌لرزند. اسرائیلی‌ها امنیت خود را نمی‌توانند برقرار کنند چه برسد به دیگران. مسئولان این کشورها می‌دانند که این ادعا ادعای دروغی است که میگویند برای ما امنیت می‌آورد. آنها دارند دستور آمریکا را اجرا می‌کنند. خواست آمریکا را اجابت میکنند و لاغیر. آقای ترامپ از آنان خواسته این کار را بکنند و اینها هم دارند توجیهاتی می‌آورند. مگر حجم اقتصاد رژیم صهیونیستی چقدر است که بتواند به امارات کمک کند.

اینکه این امر تهدیدی برای امنیت ملی ایران باشد، بعید نیست و ممکن است. ما اعلام کرده‌ایم که حضور اسرائیلی‌ها در کشورهای شما سبب ناامنی برای شما خواهد شد. اصلا قبول نخواهیم کرد که این کشورها در حاشیه خلیج فارس، مبدأ تهدیدهایی برای ایران شوند.‌

تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله بیش از تصور اسرائیلی‌هاست

سردار حجازی در پاسخ سوالی درباره ارتباط شهید قاسم سلیمانی و ارتباط او با حزب الله و سید حسن نصرالله گفت، وقتی ایشان و حزب الله هدفی واحد دارند و به شکل طولانی با هم در جبهات حضور داشته‌اند، این سبب علاقه عمیق بین طرفین می‌شود... من شاهد بودم که اشتیاق این دو برادر برای ملاقات زایدالوصف و دیدنی و باشکوه بود. احترام عمیق متقابلی هم بین دو طرف بود. هیچگاه شهید سلیمانی چیزی از سید نخواست که او را در حرج قرار بدهد یا بالعکس. مثلا فقط پیشنهاد بود به این شکل که آیا این را قبول دارید که اینچنین بشود؟ ادبیات طرفین اینطور و بسیار دوستانه و محبت آمیز و عمیق بود. عرض کردم وقتی هدف و اعتقادات و نوع تفکر یکی باشد، این نزدیک و ارتباط قلبی را هم فراهم می‌کند.

در خصوص اتهامات اسرائیل به حزب‌الله و ایران درباره رسیدن موشک‌های نقطه‌زن به لبنان سردار حجازی گفت، شما به نظر کارشناسان اسرائیلی مراجعه کنید تا عمق وحشت آنان را متوجه شوید. یکی از اسرائیلی‌ها گفته بود که دویست موشک دقیق برابر با هزاران موشک غیردقیق است. گفته بودند که اجازه نمی‌دهند این موشک‌ها به دست حزب‌الله برسد. خب شما میدانید که سید حسن نصرالله که فرد صادقی است گفت که این موشک‌ها به دست حزب‌الله رسیده است. تعدادش هم بیشتر از چیزی است که دشمن تصور می‌کند. امروز مقاومت دارای امکانات خوبی است و اگر دشمن حماقتی کند، حتما پشیمان خواهد شد.

تهدید عراق، تهدید برای ایران است

در خصوص عراق و حمایت از مقاومت اسلامی در عراق در مقابل اشغالگری آمریکا سردار و درباره حمایت از این مقاومت پس از شهید سلیمانی، سردار حجازی گفت، عراق همسایه ماست و اگر چیزی برای عراق تهدید باشد برای ما هم تهدید محسوب می‌شود. مناسبات فرهنگی و اجتماعی که میان عراق و ایران از گذشته دور بوده، بعد از صدام، توسعه یافته و این دو کشور را به هم وابسته کرده است. این رابطه رابطه منطقی است. از کشورهایی که از راه دور به عراق آمده‌اند باید پرسید که در عراق چه می‌کنند؟ رابطه ما طبیعی و منطقی است. زمانی که داعش در عراق ظهور پیدا کرد، وضع نابسامانی بود. عراقی‌ها از ایران درخواست کمک کرده‌اند از جمله کردهای عراق. جمهوری اسلامی با آغوش باز این درخواست را پذیرفت و حضور پیدا کرد. شاید عراقی‌ها انتظار نداشتند ما این درخواست را اینقدر جدی بگیریم. این به شخصیت سردار سلیمانی هم ارتباط می‌یابد. او منتظر نمی نشیند که همه مقدمات فراهم شود بلکه سریعا عمل کرد. زمانی که مسعود بارزانی درخواست کمک کرد، قبل از صبح، امکانات در فرودگاه اربیل به دست آنان رسید. دلیل این حضور اولا درخواست بحق همسایه و ملت عراق است. آنها هم اعتقاد و همسایه هستند. دوم اینکه ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که عتبات هدف تعرض قرار بگیرد. این خط قرمز ماست. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ما بدون تردد و فاصله وارد عملی خواهیم شد. این تهدید ایران، وهمی نبود بلکه واقعی بود. شما دیدید که در حرم سامراء انفجار شد و گنبد فروریخت و این امکان وجود داشت که در نقاط دیگر هم این اتفاق رخ بدهد. جمع این عوامل سبب شد که ایران بسرعت وارد عمل شود. این را هم می‌دانستیم و می‌دانیم که داعش طرحی آمریکایی بود برای اینکه جهت حضور دوباره آمریکا در عراق، بهانه ایجاد شود.

رابطه سردار با بشار اسد؛ سردار قاآنی و اسد دیدار کرده‌اند

سردار حجازی در خصوص روابط شهید سلیمانی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و روابط ایران و سوریه پس از شهید سلیمانی گفت، نتیجه حضور میدانی شهید سلیمانی و در نتیجه مقایسه آنچه در میدان می‌دید با گزارش‌هایی که به دستش می‌رسید،‌ سبب می‌شد تا بر صحنه اشراف داشته باشد. زمانیکه ایشان با رئیس جمهور می‌نشست و وضعیت میدانی را بررسی می‌کرد، او جزئیات و اطلاعات زیادی با خود برای گفتن داشت. درست است که سیستم ارتش سوریه این اطلاعات را به ایشان می‌داد اما بیان این اطلاعات از زبان کسی که خودش مستقیم در میدان بوده، اثر دیگری داشت و وی از این اطلاعات بهره می‌برد. بارها به این نکته اشاره کرده است. نکته دیگر اینکه ایده ها و طرح‌ها و نظرات خود را برای آقای رئیس توضیح می‌داد و نظرات او را هم میگرفت و مشورت می‌کرد. این جلسات نوعی جلسات عملی و پرثمر بود. ضمن اینکه وقتی آقای رئیس جمهور بشار اسد درخواستی می‌داشت، سریع فراهم می‌شد و این برای آنان جذاب بود.

الان هم همان روابط میان ایران و سوریه برقرار است و به رغم جوسازی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای، هیچ یک از روابط کاهش نیافته. البته جبهه‌های نبرد دیگر مثل سال‌های گذشته فعال نیست مثل زمانیکه ارتش در چند جبهه همزمان می‌جنگید. طبعا حجم فعالیت گذشته دیگر نیاز نیست اما در صورتی که نیاز باشد، قطعا همان حمایت‌ها تکرار می‌شود.

سردار حجازی در خصوص اینکه آیا دیداری میان سردار قاآنی با رئیس جمهور بشار اسد انجام شده تایید کرد که «بله . انجام شده است».

جنگ یمن ادامه دارد تا حمایت غرب از ریاض ادامه دارد

در بخشی دیگر از مصاحبه سردار حجازی در خصوص سوالی درباره نقش ایران در یمن و اینکه عربستان تا کی میتواند به تجاوزش در یمن ادامه بدهد، گفت،‌ تا زمانیکه آمریکا و غربی‌ها از عربستان حمایت کنند و سلاح بدهند، می‌توانند ادامه دهند. آنها تا زمانیکه فکر می‌کنند می‌توانند دستاوردی کسب کنند، ادامه می‌دهند. تا الان هم دستاوردی نداشته‌اند . تا زمانیکه از داخل تحت فشار قرار نگیرد و حمایت خارجی هم ادامه داشته باشد، سعودی‌ها ادامه می‌دهند. اما اگر هر یک از این عوامل کنار برود، در کمتر از نصف روز می‌تواند این جنگ پایان یابد.
رابطه حاج قاسم و رهبر انقلاب کم‌نظیر بود

سردار حجازی درباره رابطه شهید سلیمانی با آیت‌الله خامنه‌ای و روابط ویژه آنان و ادامه ارتباط ایشان با نیروی قدس گفت، طبعا رابطه‌ای که میان شهید سلیمانی و حضرت آقا بود، خاص و کم‌نظیر بود. شما در برخی این عکس‌ها هم می‌بینید شدت اشتیاق آقا هنگام ملاقات شهید و بالعکس. من بارها دیده‌ام اما برای اولین باری که دو نفری همزمان خدمت آقا بودیم، دیدم که چه بهجت و شادی‌ای در چهره ایشان به دلیل ملاقات با شهید سلیمانی بود. و از علل این هم می‌توان به اخلاص و مجاهدت شهید سلیمانی در راه اهداف واعتقاداتش است... عموما حضرت آقا به همه فرماندهان و خدمتگزاران این لطف را دارند. شما در مراسم نماز شهید سلیمانی و در مراسم ترحیم او مشاهده کردید که چطور سردار قاآنی را تکریم کردند و در کنار خود جای دادند. این نشان‌دهنده این است که جایگاه نیروی قدس و فرمانده آن نزد آقا چگونه است. خب الان دیدارها به دلیل همه‌گیری کرونا کاهش یافته اما نظارت و هدایت ایشان همچنان هست.

حضور سردار قاآنی کنار رهبر انقلاب، پیام داشت

غسان بن جدو مدیر شبکه المیادین پرسید، پس حضور آقای قاآنی در مراسم نماز و ترحیم شهید سلیمانی در کنار رهبر جمهوری اسلامی پروتکلی نبود، بلکه پیام داشت و سردار حجازی گفت، بله، حاوی پیام بود و اصلا پروتکلی نبود. حتی در مراسم ترحیم نیز ایشان در کنار حضرت آقا نشستند و این پیام داشت.

سردار حجازی در خصوص عملیات ترور نیز گفت،‌ وقتی ترامپ آشکارا اعلام می‌کند که من انجام دادم و من دستور دادم، هیچ جای تردیدی برای ما باقی نمی‌گذارد اما در خصوص کسانی که این ترور نقش داشته‌اند بله اطلاعاتی داریم اما شاید صلاح نباشد الان اعلام کنیم... بعد از آنکه داعش آمریکایی در عراق شکست خورد، تصمیم گرفتند که شهید سلیمانی را ترور کنند و این کار را انجام دادند.

ابومهدی، انسانی نورانی و مجاهد و مخلص بود

سردار حجازی در خصوص شهید ابومهدی المهندس نیز گفت، من بارها با این شهید عزیز ملاقات داشتم و حقیقتا انسانی نورانی و مجاهد و مخلص و پاکباخته بود. او برای هدف و وظیفه‌اش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد. همه توان خود را به کار می‌گرفت و آنچه می‌توانم به این دو شهید بگویم، یاران و همسنگران شما، راه شما را ادامه می‌دهند و اجازه نمی‌دهند این پرچم به زمین بیفتد و عهد بسته‌اند که این راه بدون رهرو نخواهد ماند و راهشان ادامه دارد. عرض می‌کنم که ما عهد بسته‌ایم –همانطور که رهبری در پیامشان فرمودند- کسانی که در راه شهید بودند در این راه هستند و آن را دامه می‌دهند. دشمن بداند که سربازان و مجاهدان این مسیر کم یا کوچک نیستند. توانا هستند و باصلابت این مسیر را ادامه می‌دهند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه