ارسال به دیگران پرینت

آلودگی در هوای تهران در باقی خواهد ماند

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گرچه روز گذشته کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار داشت اما پایداری جوی و عدم وزش باد موثر طی روز گذشته و امروز (۲۲ و ۲۳ آذرماه) باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری هوای نامطلوب در پایتخت می‌شود.

آلودگی در هوای تهران در باقی خواهد ماند

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات دیروز(۲۲ آذر ماه) کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت که عمدتا ناشی از افزایش ترافیک در نخستین روز هفته و عدم وزش باد طی ساعات گذشته بود. از سوی دیگر با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت نامطلوبی باقی خواهد ماند. این در حالی است که با افزایش ترافیک شامگاهی و حاکمیت جو پایدار پیش‌بینی‌ می‌شود کیفیت هوای بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. هرچند در صورت افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

براساس پیش‌بینی‌ها صبح امروز (۲۳ آذر ماه) با افزایش تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش می‌یابد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. تداوم وضعیت پایدار جوی طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک در ساعات پایانی امروز (۲۳ آذر) بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد برای گروه‌های حساس در محدوده ناسالم قرار بگیرد. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته «ذرات معلق کمتر از ۵/ ۲ میکرون» با میانگین ۹۷ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص عصر دیروز «ذرات معلق کمتر از ۵/ ۲ میکرون» با میانگین ۹۸ است در شرایط قابل قبول قرار گرفت.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه