ارسال به دیگران پرینت

نادران: دولت در آستانه انتخابات، موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره کلید زده | مسئله، عرضه داشتن و بی‌عرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره | موضوع این است که تحریم‌ها را ذلیلانه بردارند یا عزتمدارانه

نادران تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرا! این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد. او گفت: دوگانگی‌‌هایی را دولت آغاز کرده است و موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره در آستانه انتخابات کلید می‌زنند. مسئله، عرضه داشتن و بی‌عرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره. معلوم است که کسی تحریم را نمی‌پذیرد. عضو کمیسیون برنامه اظهار کرد: موضوع این است که تحریم‌ها را ذلیلانه بردارند یا عزتمدارانه؛ همه دعوای ما بر سر این نقطه است.

نادران: دولت در آستانه انتخابات، موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره کلید زده | مسئله، عرضه داشتن و بی‌عرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره | موضوع این است که تحریم‌ها را ذلیلانه بردارند یا عزتمدارانه

انتخاب- عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد.

الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی گفت: نقل شده که رئیس جمهور بیان کرده‌اند که مجلس باید ۲ هفته تعطیل شود.

او ادامه داد: اصل ۵۷ بر تفکیک قوا اشاره دارد و اصل ۷۹ می‌گوید اعلام شرایط اضطراری اعلامی دولت باید با تصویب مجلس باشد. در نتیجه هر تصمیم چه از ستاد ملی مقابله با کرونای دولتی که مجلس هیچ سهم و نقشی در آن ندارد، چه در نهادهای دیگر باید با نظر مجلس باشد.

نادران تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرا! این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد.

او گفت: دوگانگی‌‌هایی را دولت آغاز کرده است و موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره در آستانه انتخابات کلید می‌زنند. مسئله، عرضه داشتن و بی‌عرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره. معلوم است که کسی تحریم را نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون برنامه اظهار کرد: موضوع این است که تحریم‌ها را ذلیلانه بردارند یا عزتمدارانه؛ همه دعوای ما بر سر این نقطه است.

نادران هشدار داد: اگر دولت از مصوبات مجلس عدول کند و بودجه را تاریخ مقررش تقدیم نکند، تخلف کرده است و انتظار داریم مجلس با این مسئله برخورد کند.

در ادامه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس و رئیس صحن گفت: ضمن تأکید بر مطالب آقای نادران؛ قطعاً مجلس در محدودیت‌های کرونایی فعال است و جلسه خواهد داشت. نوع و شکل برگزاری جلسات را به همکاران اعلام خواهیم کرد.

او افزود: این تذکر قانون اساسی دیروز هم اعلام شد و در شرایط اضطراری به صراحت قانون اساسی باید مجلس در این مسئله وارد شود و در ستاد مقابله با کرونا هم لازم است نمایندگان حاضر باشند تا گفته‌های مجلس هم مد نظر قرار بگیرد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه