ارسال به دیگران پرینت

هذیان‌گویی از علایم جدید در مبتلایان به کرونای شدید

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هذیان‌گویی را یکی از علایم جدید در شدیدترین موارد ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: این عارضه به خصوص در سالمندان بیشتر مشاهده می شود و آنها با این عارضه سردرگمی و توهمات شدید را تجربه می‌کنند.

هذیان‌گویی از علایم جدید در مبتلایان به کرونای شدید

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  هذیان گویی اصطلاحی است که طیف گسترده ای از مسایل شناختی مانند گیجی، از دست دادن حافظه، مشکلات در تمرکز، تغییرات ناگهانی خلق و خوی، و مشکلات خوابیدن را در بر می گیرد.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا بیماری هزار چهره است که با تغییر جهش های متفاوت، علایم مختلفی را در ۹ ماه گذشته از خود نشان داده است به طوری که در اوایل شیوع این بیماری مبتلایان دچار سردرد و مشکلات ریوی می شدند، اما به مرور، دردهای عضلانی، علایم گوارشی، سکته های مغزی و قلبی نیز اضافه شد  و  اکنون شاهد هذیان گویی مبتلایان هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  به شرایط مبتلایان به کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در موج سوم شیوع کرونا وضعیت مبتلایان به این بیماری خوب نیست، افزایش شمار فوتی های ناشی از این ویروس به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردم باید شرایط بد این ایام را به درستی لمس کرده و پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

مردانی خاطرنشان کرد: وضعیت بستری های ناشی از بیماران کرونایی در کشور رو به بالا است، توجه به مسایل بهداشت فردی و اجتماعی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در مکان های شلوغ به جز در موارد ضروری می تواند ما را در کنترل این بیماری کمک کند.

وی با بیان این که آحاد مردم نقش بسیار موثری را در کنترل و مهار کرونا دارند، از مردم خواست شرایط کنونی را درک کرده و کادر درمانی را که بسیار زحمتکش و پُر تلاش هستند، با رعایت پروتکل های بهداشتی یاری دهند.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: دوری از تجمعات و دورهمی های خانوادگی می تواند آمار شیوع کرونا را در کشور کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور  ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر است.

 استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه