ارسال به دیگران پرینت

ایلان ماسک اطلاعات جدیدی درباره "نورالینک" به اشتراک خواهد گذاشت

"ایلان ماسک" که یکی از کارآفرینان برجسته جهان امروز است و چند روزی است که به جایگاه چهارمین فرد ثروتمند دنیا دست یافته است، قرار است از طریق یک نمایش زنده، اطلاعات جدیدی را از تراشه قابل کاشت در مغز موسوم به "نورالینک" که قرار است مثلا برای پخش مستقیم موسیقی در مغز از آن استفاده شود، فاش کند.

ایلان ماسک اطلاعات جدیدی درباره "نورالینک" به اشتراک خواهد گذاشت

سال گذشته، شرکت رابط کاربری مغز و ماشین "ایلان ماسک" به نام "نورالینک"(Neuralink) فاش کرد که روی چه چیزی کار می کند.

اکنون یک سال از آخرین به روزرسانی عمومی آنها می گذرد و امسال در تاریخ 28 اوت "ماسک" در یک نمایش زنده فعالیت ها و پیشرفت های این شرکت را با جهانیان به اشتراک خواهد گذاشت.

تاکنون اطلاعات زیادی در مورد پیشرفت هایی که "نورالینک" در یک سال گذشته داشته است، منتشر نشده است و قرار است "ماسک" در روز جمعه 28 اوت به افشای این اطلاعات بپردازد.

یکی از گمانه زنی هایی که در حال انتشار است این است که او نشان خواهد داد که نورون ها در لحظه چگونه عمل می کنند.

درک نحوه عملکرد نورون ها برای کار و فناوری "نورالینک" بسیار مهم است. سخت افزار در حال توسعه این شرکت شامل یک تراشه کوچک است که در مغز کاشته می شود و الکترودها مشغول خواندن سیگنال های نورون ها در مغز می شوند.

این حجم عظیم از داده های عصبی به نرم افزار "نورالینک" کمک می کند تا بفهمد که مغز چگونه با کل بدن ارتباط برقرار می کند و بتواند عملکردها را برای ارسال سیگنال از طریق هوش مصنوعی هدایت کند. پس از رسیدن به این مهم، ممکن است امکانات قابل استفاده از این تراشه بی پایان باشد.

این تراشه بیشتر در دنیای پزشکی به ویژه برای مبتلایان به بیماری های و اختلالات عصبی به کار می آید.

کاشتن تراشه "نورالینک" در مغز، پس از تایید ایمنی و کارایی استفاده کامل از این فناوری می تواند برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند یا کسانی که از نظر بینایی و شنوایی دچار مشکل هستند، مفید باشد و همچنین به افراد مبتلا به پارکینسون کمک کند.

علاوه بر این، این تراشه می تواند برای درمان تعدادی از بیماری های مغزی مانند آلزایمر، صرع و سکته مغزی نیز مفید واقع شود.

به نظر می رسد که "نورالینک" در حال رشد و توسعه است، چرا که این شرکت در ماه ژوئیه سال جاری آگهی جذب مهندس داد.

بنابراین رویداد روز جمعه(فردا) ممکن است نور زیادی بر فعالیت های یک سال گذشته این شرکت بیاندازد.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی تماشای مستقیم آن در دست نیست، اما احتمالا باید به کانال "نورالینک" در یوتیوب چشم دوخت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه