ارسال به دیگران پرینت

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه شد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شد. خطیب زاده که سابقه فعالیت دیپلماتیک ۲۱ ساله دارد، پیش از این معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه بوده است. او فارغ التحصیل مدرسه علامه حلی تهران و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. وی همچنین در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه شد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شد.

خطیب زاده امروز صبح در مراسم تودیع سخنگوی قبلی و معارفه سخنگوی جدید با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و در محل این وزارتخانه معرفی شد. او دوازدهمین و جوانترین سخنگوی وزارت خارجه از زمان انقلاب اسلامی تا به حال است.

سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه نیز به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شده است.

خطیب زاده که سابقه فعالیت دیپلماتیک ۲۱ ساله دارد، پیش از این معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه بوده است. او فارغ التحصیل مدرسه علامه حلی تهران و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. وی همچنین در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده است.

خطیب زاده در سمت های مختلف از جمله به عنوان مدیر جلسه انگلیسی وزارت امور خارجه، مدیر مسئول انتشارات وزارت امور خارجه، سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه، دیپلمات در کانادا و آلمان، و نهایتا به عنوان معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی مشغول فعالیت بوده است.

بخشی از سوابق مهم سخنگوی جدید در زمینه دیپلماسی عمومی و اندیشکده ای بوده و وی سخنرانی های مختلفی را در مجامع بین‌المللی داشته است.

خطیب زاده چندین کتاب نگاشته است و آخرین کتاب او «مدل آلمانی توسعه» است که توسط انتشارات وزارت خارجه چاپ شده است. کتاب دیگر او تحت عنوان «دیپلماسی اقتصادی ایران: ارزیابی همکاری اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن، چین و کره جنوبی» به زبان انگلیسی در کشور ژاپن به چاپ رسیده است. او همچنین مؤلف کتاب سبز آمریکا، یکی از پرفروش ترین کتاب های انتشارات وزارت خارجه است.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه