ارسال به دیگران پرینت

عکس های جالب و دیدنی عکاس انگلیسی از لحظات طنزآمیز عروسی ها

شلوار پاره، سیگارهای لحظه آخری، رقص مادربزرگ روی سن رقص – این ها چیزهایی نیستند که معمولاً در عکس های عروسی ببینیم.

عکس های جالب و دیدنی عکاس انگلیسی از لحظات طنزآمیز عروسی ها

البته ایان ولدون هم ادعای عکاس عروسی بودن را ندارد و حتی اسم نمایشگاه عکس و کتاب خود را گذاشته: «من عکاس عروسی نیستم.»

ولدون شاید از عروسی های زیادی عکاسی کرده باشد اما عکس های او بیشتر به سبک عکاسی مستند هستند.

ولدون که ۱۵ سال سابقه ی عکاسی دارد گفته اولین کلاس عکاسی اش را «بیشتر برای آنکه آدم جالبی به نظر برسد» ثبت نام کرد تا برای دنبال کردن جدی یک بلندپروازی هنری.

در ادامه بخشی از گفتگوی ولدون درباره ی مجموعه عکس منحصر به فردش از مراسم های عروسی را خواهیم خواند و به تماشای عکس های جالب و دیدنی او خواهیم پرداخت.

کدام جنبه های عکاسی عروسی برای شما به عنوان یک عکاس جذابیت دارد؟

مراسم های عروسی ملغمه ای از احساسات و واقعیت، شادی و غم هستند. هر چیزی که ممکن است در پروژه های دیگر پیدا کنم، آنجا به صورت یکجا وجود دارد. من در عکاسی هایم از عروسی ها بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی ام، در مورد عکاسی و خودم یاد گرفتم.

عکس مورد علاقه تان در این مجموعه کدام است؟

یک عکس هست که یک دختربچه در آن دارد با صورتش ادا درمی آورد. دندان های کوچکش تازه دارند درمی آیند و یک دندانش هم افتاده. از ذات بی ادبانه ی برخورد او واقعاً خوشم می آید. یکی دیگر هم هست که در آن عروس جلو نشسته و یک زوج پشت سرش دارند یکدیگر را می بوسند. هر دو عکس مربوط به یک عروسی هستند. آ یکی از اولین عروسی هایی بود که در آن عکاسی کردم و آنجا بود که فهمیدم می توانم عکس هایی به غیر از عکس های استاندارد و مورد انتظار عروسی ها بگیرم. یک کمی مردد بودم که آن عکس ها را به عروس و داماد نشان بدهم اما آن ها خیلی خوش شان آمد. من هم با خودم فکر کردم کسانی هم هستند که با من هم عقیده باشند و نخواهند عکس عروسی شان به همان شکل رایج و استاندارد باشد.

مشتریان تان را چطور پیدا می کنید؟

فکر می کنم آن ها هستند که من را پیدا می کنند. کم اند کسانی که دوست داشته باشند بیایم و کار را همانطور که مایلم انجام دهم. پس اگر آن ها من و کاری که انجام می دهم را «درک کنند»، من هم آن ها را درک می کنم. فکر می کنم چیزی که هر هنرمندی امیدوار است به آن دست پیدا کند این باشد که هنرش بازتابی از خودش باشد. من دوست دارم بتوانم دخالت داشته باشم، با آدم ها حرف بزنم و در عروسی شرکت داشته باشم. منظورم این است که بعضی وقت ها پیش می آید که شب عروسی با بقیه می رقصم.

واکنش مشتریان تان به عکس هایتان چیست؟

یک بار به من گفتند که برای دیدن عکس های عروسی شان هیجان داشتند چون نمی دانستند قرار است چه ببینند. فکر می کنم این جنبه ی واقعاً مهم کار من محسوب می شود. این را که آدم ها برمی گردند و به من می گویند که از شخصیت آدم ها عکس گرفته ام را دوست دارم.

 

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه