ارسال به دیگران پرینت

دستور رئیس قوه قضائیه برای بازگرداندن متهمان متواری

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر جدیت دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی به متهمان فراری این پرونده‌ها هشدار داد که احساس نکنند می‌توانند از چنگ عدالت بگریزند و دیر یا زود به دست عدالت سپرده خواهند شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه صبح روز گذشته شورای‌عالی قوه قضائیه، با گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی(ره)، تحول‌خواهی و تحول‌گرایی را از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی و فکری آن حضرت دانست و تأکید کرد: امام خمینی (ره) به ما آموخت که دین و آموزه‌های دینی می‌تواند زندگی انسان معاصر را اداره کند.

دستور رئیس قوه قضائیه برای بازگرداندن متهمان متواری

شرق: رئیس قوه قضائیه با تأکید بر جدیت دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی به متهمان فراری این پرونده‌ها هشدار داد که احساس نکنند می‌توانند از چنگ عدالت بگریزند و دیر یا زود به دست عدالت سپرده خواهند شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه صبح روز گذشته شورای‌عالی قوه قضائیه، با گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی(ره)، تحول‌خواهی و تحول‌گرایی را از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی و فکری آن حضرت دانست و تأکید کرد: امام خمینی (ره) به ما آموخت که دین و آموزه‌های دینی می‌تواند زندگی انسان معاصر را اداره کند.

  سرکوب مردم بی‌نتیجه است

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات عمومی در غرب اظهار کرد: مستکبران سال‌ها با کشتار و خون‌ریزی حقوق ملت‌ها و مستضعفان را تضییع کرده‌اند و اعتراضاتی که در پی یک اقدام نژادپرستانه شکل گرفت، فریاد آزادی‌خواهان جهان در برابر ظالمان است که با سرکوبگری و برخورد‌های پلیسی خاموش نمی‌شود. رئیسی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر سرکوب معترضان در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی تصریح کرد: عجیب است که داعیه‌داران حقوق انسان برای انتقال یک زندانی از یک زندان به زندانی دیگر یقه می‌درند، اما در برابر قتل و جرح و شکنجه و بازداشت هزاران نفر از مردم آمریکا و اروپا دم نمی‌زنند. رئیس قوه قضائیه بیان کرد این فریاد عدالت‌خواهی که امروز در عالم برخاسته است، زمینه‌ساز یک نهضت جهانی علیه ظلم و بی‌عدالتی خواهد بود و می‌تواند آغازی برای نابودی مستکبران باشد.رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به قاطعیت دستگاه قضائی در رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی، یکی از مصادیق ظلم و بی‌عدالتی را پناه‌دادن غربی‌ها به مجرمان و مفسدان و غارتگران اموال مردم و منافقین عنوان کرد و گفت: اینکه غرب به یک متهم یا مجرم اقتصادی که با پول‌های حرام فرار کرده پناه بدهد، با هیچ‌یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست. وی با بیان اینکه مبارزه با پول‌شویی و جرائم سازمان‌یافته صرفا با تدوین و تصویب معاهدات و میثاق‌نامه‌ها تحقق نمی‌یابد، بلکه باید اراده جدی برای اجرای این میثاق‌نامه‌ها هم باشد، دادستان کل کشور و معاون بین‌الملل قوه قضائیه را مأمور پیگیری استرداد متهمان متواری پرونده‌های مفاسد اقتصادی کرد. رئیسی همچنین به کسانی که نام آنها به‌عنوان متهم در پرونده‌های فساد اقتصادی مطرح است، اما از کشور خارج شده‌اند نیز هشدار داد که احساس نکنند می‌توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسلیم‌شدن در برابر قانون و عدالت را، هم به نفع خودشان و هم برای جامعه مفید دانست.

 تهدید حریم خصوصی شهروندان غیرقابل اغماض است

رئیس قوه قضائیه در ادامه تأکید کرد: حفظ حریم خصوصی شهروندان یک اصل قطعی و غیرقابل اغماض است و دارندگان اطلاعات کاربران فضای مجازی در صیانت از این اطلاعات و تأمین امنیت داد‌ه‌ها، مسئول هستند و نباید اجازه داد اطلاعات مردم مورد تهدید قرار گیرد. رئیسی متذکر شد: دادستان کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم، موضوع صیانت از اطلاعات شهروندان و حفظ حریم خصوصی آنها را به‌عنوان یک حق عمومی پیگیری کند. رئیسی در این نشست همچنین درخصوص گزارش وزیر دادگستری و رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه درباره آتش‌سوزی‌های اخیر در مراتع و فضاهای سبز تهران و برخی مناطق کشور اظهار کرد: این تعداد آتش‌سوزی و دست‌داشتن برخی عناصر سابقه‌دار در این موارد نمی‌تواند تصادفی باشد و لازم است دادستان‌های سراسر کشور با شناسایی و برخورد قاطع با عاملان این اقدامات، مانع از تکرار این موارد شوند.

بازگشت بدهی ۳ هزار میلیاردی به نظام بانکی کشور

القاصی‎مهر، دادستان تهران هم در این جلسه با ارائه گزارشی درباره پرونده یک ابربدهکار بانکی که بیش از سه هزار میلیارد تومان به بانک‎های مختلف بدهی داشته است، اعلام کرد که با پیگیری‌ها و اقدامات صورت‌گرفته، کل مبلغ بدهی این شخص در مرحله دادسرا به بانک‌های عامل بازگردانده شده است.آیت‌‎الله رئیسی ضمن تقدیر از دادستان تهران و سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط پرونده، از دادستان کل کشور و سازمان بازرسی خواست با استفاده از ظرفیت شورای پول و اعتبار و انجام اقدامات پیشگیرانه همچون نظارت بر پرداخت تسهیلات به تولید، جلوگیری از پرداخت تسهیلات به افراد فاقد صلاحیت و پرداخت تسهیلات بدون اخذ وثایق کافی مانع از شکل‌گیری معوقات بانکی شوند.در پایان این جلسه، رئیس قوه قضائیه با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته توسط بخش‌های نظارتی دستگاه قضائی در یک سال اخیر و تأکید بر تداوم این روند، دستور داد که کمیته ویژه‌ای با ریاست معاون منابع انسانی قوه قضائیه به‎ منظور ارتقای بیشتر سلامت نظام قضائی کشور تشکیل شود.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه