ارسال به دیگران پرینت

حکم زندان برای دو نماینده مجلس و مدیر سابق سایپا اجرا شد .

فریدون احمدی (راست) و محمد عزیزی (چپ) نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی هر کدام به ۶۱ ماه حبس تعزیزی محکوم شده‌اند

حکم زندان برای دو نماینده مجلس و مدیر سابق سایپا اجرا  شد .

در ادامه پرونده‌های فساد مالی گسترده در ایران، یک زن و شوهر با اتهاماتی همچون «پولشویی» و خرید بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو به اعدام و دو نماینده مجلس نیز به حبس محکوم شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه اعلام کرد که وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی « بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا» خریداری کرده و در پولشویی به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال مشارکت داشته اند. همچنین نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم طلا از این زوج کشف و مصادره شده است.

همچنین در رابطه با اتهامات مربوط به شرکت سایپا، فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان مجلس ایران به اتهام «معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو» هر کدام به ۶۱ ماه حبس تعزیزی محکوم شده‌اند. مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا نیز به ۷ سال زندان محکوم شده است.

آسوشتیدپرس نوشت که در میان مشکلات اقتصادی در ایران، مردم شاهد رشد بیش از ۶۰ درصدی قیمت خودرو بوده اند و در این بین حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور، وزیر تجارت و صنعت دولت خود را برکنار کرده است.

در سال‌های اخیر پرونده‌های فساد اقتصادی در ایران افزایش یافته و تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به مدیران دولتی یا خویشاوندان چهره‌های سرشناس حکومت است.

همچنین حدود ۹۰ نماینده برای حضور در انتخابات گذشته مجلس رد صلاحیت شدند که تعداد نامشخصی از این افراد به فساد متهم شده بودند. در سال گذشته نیز حسین فریدون، برادر حسن روحانی، به اتهام فساد مالی به پنج سال زندان محکوم شد.

فساد در دستگاه‌های حکومتی جمهوری اسلامی بارها از سوی منتقدان داخلی و نیز مقامات دولت آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است.

چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده اند.

ایالات متحده بارها فساد مالی نهادینه، رانت خواری و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است.

 

منبع : دیوچه وله فارسی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سعید ارسالی در

      آخه این چه نوع عدالتی است این دو نماینده با اون سایپایی باید همراه اون دو تا تا اعدام میشدند این دو نماینده که مردم به آنها اعتماد کرده بودند باید زودتر از اونای دیگ اعدام میشدند ما که از چین خیلی چیزها میآریم ایران خوب بود یک دادگاه اونا رو با همه اجزایش به کشورمان میاوردیم چون اونا مسئولین کشورشان و که مرتکب این چنین جرمهای میشوند بلادرنگ اعدام میکنند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه