ارسال به دیگران پرینت

صادرات نخستین محموله میوه و تره‌بار از بندر دیر بوشهر به کویت

مدیر گمرک بندر دیر استان بوشهر گفت: برای نخستین بار محموله ۴۵۰ تنی میوه و تره‌بار از این بندر به مقصد کشور کویت صادر شد.

صادرات نخستین محموله میوه و تره‌بار از بندر دیر بوشهر به کویت

 فضل‌الله احمدی یکشنبه ۱۴ اردیبهشت افزود: این محموله به ارزش ۱۰۰ هزار دلار معادل ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که در رونق اقتصاد منطقه مؤثر و حرکتی برای حضور و فعالیت هرچه بهتر و بیشتر تجار و بازرگانان در این بندر خواهد شد.

وی گفت: این محموله با یک فروند کشتی متعلق به تجار بومی این شهرستان است به مقصد کشور کویت بارگیری شد.

مدیر گمرک بندر دیر استان بوشهر افزود: گمرک این بندر آمادگی کامل دارد که به‌صورت شبانه‌روزی تشریفات گمرکی صادرات را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

وی در ارتباط با ظرفیت اسکله بندر دیر اضافه کرد: اسکله تجاری بندر دیر با ظرفیت پهلوگیری ۱۰ لاندی گراف و ۶ شناور چوبی و سنتی می‌تواند بارگیری هم‌زمان کالاهای صادراتی به کشورهای مختلف به‌ویژه حوزه خلیج‌فارس داشته باشد

احمدی اضافه کرد: در زمان حاضر تجار و بازرگان این شهرستان صادرات کالا را به کشور قطر به‌صورت مداوم انجام می‌دهند که باعث رونق این بندر در سال‌های اخیر شده است و هم‌اکنون بازرگانان این بندر از کشور امارات نیز درخواست صادرات کالا دارند که امیدواریم این مهم در سال ۹۹ محقق شود.

مدیر گمرک بندر دیر استان بوشهر گفت: کاهش هزینه حمل‌ونقل کالا، نزدیکی به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس به‌ویژه قطر و قرار گرفتن در کنار مرز از مزیت‌های بندر دیر است.

بندر دیر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج‌فارس قرار دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه