ارسال به دیگران پرینت

قدردانی مجید مظفری از نیروی دریایی به بهانه روز خلیج فارس

مجید مظفری که به واسطه بازی در چند فیلم سینمایی در خلیج فارس حضور داشته است، با تاکید بر جایگاه مهم این خلیج ایرانی، از پرسنل نیروی دریایی که با ایستادگی‌شان سبب بقای خلیج فارس شده‌اند، قدردانی کرد.

قدردانی مجید مظفری از نیروی دریایی به بهانه روز خلیج فارس

این بازیگر که عنوان کاپیتان سینمای ایران را دارد، همزمان با روز خلیج فارس با اشاره به موقعیت ویژه خلیج فارس گفت:

خلیج فارس یک شاهراه اساسی میان ایران و دیگر کشورهاست و به جهت موقعیت خاصی که دارد، بسیاری از کشورهای اطراف ما تلاش دارند این شاهراه حیاتی را به نام خود ثبت کنند.

بخصوص که گاه خبرهایی می‌شنویم مبنی بر اینکه چینی‌ها آن را اجاره کرده‌اند و کشورهای همسایه می‌کوشند از این مساله سوء استفاده کنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و خلیج فارس را از آن خود کنند.

بازیگر فیلم «کشتی آنجلیکا» خاطرنشان کرد: به عنوان یک ایرانی می‌گویم خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود و بر دولتمردان ماست که جلوی سوء استفاده‌های همسایگان را بگیرند و در حفظ آن کوشا باشند.

او یادآور شد: زمانی از بندر امام با کشتی به بندر عباس می‌رفتم و در مسیر با کشتی‌هایی رو به رو می‌شدیم که در دوران جنگ غرق شده بودند و یکی از مسایلی که حرکت کشتی ما را دشوار می‌کرد، وجود این کشتی‌های غرق شده بود اما ما تمام این خسارت‌ها و شهیدان را دادیم که بتوانیم خلیج فارس را حفظ کنیم و به عنوان یک ایرانی از تلاش‌ها و ایستادگی پرسنل نیروی دریایی که در این زمینه زحمت فراوان متقبل شدند، سپاسگزاری می‌کنم.

او خاطرنشان کرد: دریانوردان ما هستند که با ایستادگی خود موجب بقای خلیج فارس شدند. همچنانکه خرمشهر را تکاوران نیروی دریایی نجات دادند و فرمانده نیروی دریایی و بسیاری دیگر در آن نبرد شهید شدند. بنابراین نیروی دریایی کارهای بسیار بزرگی در خلیج فارس انجام داده که کمتر به آن پرداخته شده است. امروز هم با قدرت بسیار در این منطقه ایستاده‌اند و پرسنل آنان، از ارگان‌های قابل اطمینان در خلیج فارس هستند.

بازیگر فیلم‌های «جنگ نفتکش‌ها» و «طوفان» اضافه کرد: خبر دارم که در گذشته هم کشتی‌های ژاپنی، چینی و انگلیسی به هنگام عبور از خلیج عدن از ناوگان نیروی دریایی ما کمک می‌گرفتند که دچار حمله دزدان دریایی نشوند. یعنی نیروی دریایی ما بشدت در آنجا فعال بود. آنان به دلیل حضور مستمر و فداکاری‌های بسیارشان خیلی بیش از ما قدر خلیج فارس را می‌دانند. در کنار آنان باید از پرسنل کشتیرانی شرکت نفت هم قدردانی کنم که در دوران جنگ، جانفشانی بسیار کردند و ما کمتر متوجه تلاش‌ها و فداکاری‌های آنان می‌شدیم.   

سه فیلم «کشتی آنجلیکا»، «جنگ نفتکش‌ها» و «طوفان» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا ساخته شده‌اند و مجید مظفری در هر سه فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

داستان «جنگ نفتکش‌ها» در زمان جنگ ایران و عراق می‌گذرد که دامنه جنگ به خلیج فارس نیز کشیده شده و کشتی‌های نفت‌کش ایرانی مورد حمله دشمن قرار می‌گیرند. در این میان یک ناخدای جوان (مجید مظفری) تصمیم به عبور کشتی نفت‌کش از تنگه هرمز می‌گیرد و برای این کار از ناخدایی بازنشسته (عزت‌الله انتظامی) ولی پرتجربه کمک می‌خواهد. ناخدای پیر در ابتدا تمایلی برای انجام این کار ندارد اما سرانجام می‌پذیرد و آنها باوجود دسیسه‌ها و حملات دشمن موفق به عبور نفت‌کش غول‌پیکر از تنگه هرمز و رساندن محموله آن به کشور هلند می‌شوند.

«طوفان» نیز درباره سه دوست قدیمی است که پس از حمله دشمن به محل کارشان در یک سکوی نفتی از یکدیگر جدا می‌افتند. آنها پس از روزها سرگردانی در دریا، دوباره در جزیره خارک به یکدیگر می‌پیوندند و مسئولیت صدور نفت را به عهده می‌گیرند. آنها برای این کار، هر یک نقشه‌ای جداگانه دارند. در حالی که حمله دشمن به خارک برای قطع صدور نفت قطعی است...

«کشتی آنجلیکا» نیز درباره یک کشتی با همین نام است که سال‌ها پیش با محموله ارزشمندی از طلا و نقره در دریا غرق شده ‌است. احمد بیک موفق می‌شود محل غرق‌شدن کشتی را بیابد و در پی خارج ساختن گنجینه آن برآید. او برای این کار با پسر حاکم شیراز و به شرط تقسیم غنایم عازم محل غرق کشتی آنجلیکا می‌شود اما پسر حاکم درصدد تصاحب تمام گنجینه برای خود برمی‌آید غافل از اینکه انگلیسی‌های حاضر در جزیره که از ماجرا باخبر شده‌اند نیز تصمیم مشابهی را برای خود دارند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه