ارسال به دیگران پرینت

روحانی: خوشبختانه روند شیوع ویروس کرونا در تمام استانها نزولی است

اگر امروز سیر نزولی روند این بیماری و ویروس خطرناک در اکثر قاطع استان‌ها را مشاهده می کنیم به خاطر حمایت مردم است

روحانی: خوشبختانه روند شیوع ویروس کرونا در تمام استانها نزولی است

رییس جمهوری ضمن تشکر و سپاسگزاری از مردم در خصوص همکاری در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سیر نزولی شیوع ویروس کرونا در همه استانها خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که بدون استثنا روند شیوع ویروس کرونا در تمامی استانها سیر نزولی بوده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: هرساله مردم سیزده‌بدر از خانه خارج می شدند و با لذت بردن از طبیعت و هوای بهاری پایان تعطیلات نوروز را جشن می‌گرفتند اما امسال به خاطر سلامت و صحت خود و همچنین هموطنان عزیزشان خانه را برگزیدند و رفتن به طبیعت را برای یک فرصت مناسب و آینده گذاشتند.

وی ادامه داد: باید از مردم خوب سپاسگزاری و تشکر کنیم که هم در مراسم آغاز سال و تعطیلات نوروزی و هم در مراسم پایان تعطیلات نوروزی همه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند و اگر امروز سیر نزولی روند این بیماری و ویروس خطرناک در اکثر قاطع استان‌ها را مشاهده می کنیم به خاطر حمایت مردم است.

رییس جمهوری گفت: آمارها را که مشاهده می کردم خوشبختانه روند شیوع ویروس کرونا در همه استانها بدون استثنا از دیروز سیرنزولی داشته است و این برای من خوشحال کننده بود که مسیری که پزشکان و متخصصان و مردم انتخاب کردند یک مسیر درستی بوده است.

وی بابیان اینکه از آغاز امر تصمیمات خوبی دولت و ستاد ملی کرونا اتخاذ کرد ادامه داد: اولین جلسه‌ای که به ریاست خود من در این روزها تشکیل شد مربوط به ۶ اسفند ۹۸ می‌شود و درهمان جلسه تصمیم گرفتیم برای فاصله اجتماعی، دعوت مردم به این که سفرهای نوروزی را نروند و استانداران اعلام کنند که امکاناتی که سال‌ها پیش در اختیار مسافران قرار می دادند امسال قادر نیستند آن امکانات را در اختیار آنها قرار دهند.

روحانی گفت: مراکز دیدنی و تفریحی و مدارس و دانشگاه ها تعطیل اعلام شد و این دعوت مسوولین از مردم به خوبی اجابت شد. امروز هم وزیر راه اعلام کرد که مسافرت مردم توسط قطار ۹۴ درصد، اتوبوس ۷۵ درصد، هواپیما ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و اساسا به طور کلی در همان روزهای اول فروردین هم مسافرت کاهش پیدا کرد و به طور متوسط ۸۰ درصد کاهش سفر نوروزی در همان روزهای اول فروردین داشتیم.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه