ارسال به دیگران پرینت

موسوی: همه کشورها باید بدون مانع با کرونا مبارزه کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد شدید از بی‌مسئولیتی برخی اعضای جنبش عدم تعهد در شکستن اجماع آن تاکید کرد: شیوع کرونا چالشی جهانی است که همه کشورها باید بتوانند بدون مانع با آن مبارزه کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد شدید از بی‌مسئولیتی برخی اعضای جنبش عدم تعهد در شکستن اجماع آن تاکید کرد: شیوع کرونا چالشی جهانی است که همه کشورها باید بتوانند بدون مانع با آن مبارزه کنند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی، «سید عباس موسوی»  در بیان اقدامات بین‌المللی وزارت امور خارجه درباره رفع موانع مبارزه ایران با ویروس کرونا گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از طریق جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد از کشورهای عضو جنبش درخواست کرد در بیانیه‌ای با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مخالفت کنند.

وی ادامه داد: از کشورهای جنبش عدم تعهد خواسته شد تا از آمریکا بخواهند به منظور مبارزه با ویروس کرونا به عنوان یک معضل جهانی، تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه خود را علیه ایران متوقف کند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بی‌مسئولیتی برخی از اعضای جنبش عدم تعهد در شکستن اجماع آن اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورهای عضو این جنبش از جمله عربستان، بحرین، مغرب، رژیم الهادی در یمن و... رسما با صدور این بیانیه مخالفت کرده و اجماع جنبش عدم تعهد را از بین برده‌اند.  

موسوی ضمن ابراز قدردانی مجدد جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی که تاکنون در مبارزه با شیوع این ویروس خطرناک با ایران ابراز همبستگی و همدردی کرده‌اند، تصریح کرد: بسیار باعث تاسف است که چند حکومت عربی و اسلامی که عمدتا همسایگان ما نیز هستند، در چنین شرایط خطیری این اقدام را علیه مردم ایران به عمل آورده‌اند.  

وی با تاکید بر این مطلب که این کشورها آنچه لازمه همسایگی خوب در روابط بین‌الملل است را رعایت نکرده و به سنت‌های دیرین همسایگی و تحبیب بین مسلمانان پشت پا زده‌اند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر مبارزه با این اپیدمی جهانی دچار وقفه یا شکست شود به فاجعه‌ای جهانی تبدیل خواهد شد و کشوری مصون نخواهد ماند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه