ارسال به دیگران پرینت

تهمت شبکه تلویزیونی دولتی هند به مسلمانان در رابطه با کرونا

یکی از کانال های تلویزیونی هندوستان از مسئله کرونا برای زیر سئوال بردن اعتقادات دینی مسلمانان استفاده کرده و مدعی شده که جوانان مسلمانی که از خارج آمده اند به دلایل مذهبی حاضر به دادن تست کرونا نیستند.

تهمت شبکه تلویزیونی دولتی هند به مسلمانان در رابطه با کرونا

 کانال تلویزیونی کارناتاکا در ۱۴ مارس برنامه ای را پخش کرد و در آن ادعا شد که چهار جوان مسلمان در خیابان سلطان بهاتکال در کارناتاکا پس از بازگشت از دادن تست ویروس کرونا امتناع ورزیده اند.

مجری این برنامه به نقل از این جوانان گفت که آن ها تست ویروس کرونا نمی دهند و می گویند که در محدوده دین ما جایی برای آزمایش و تست وجود ندارد. اما این جوانان از خارج برگشته اند و باید آزمایش بشوند.

این کانال نمایش خود را براساس بیانیه محلی انجام داد و ادعا کرد: آنها (این چهار جوان) (از خارج) آمده اند. وقتی مقامات بهداشتی به ملاقات آنها رفتند، آنها فریاد زدند و مجری خبری خواستار بازداشت آن ها شده است.

گفتنی است وب سایت راست افراطی اوپل ایندیا و یک وب سایت خبری دیگر این ماجرا را به نقل از این کانال تلویزیونی منتشر کردند. وبلاگ های هندوی افراطی نیز خبر را به سرعت ترویج دادند.

حقیقت ماجرا

شایان ذکر است پخش برنامه تلویزیونی مذکور با اتکا به حرف های یک فرد محلی و نه مقام های بهداشتی یا مسئول تهیه شده است، و در نهایت این برداشت ها از تکرار ادعاهای غیرقابل اطمینان یک فرد محلی و انتقادات بی پایه و اساس و  غیرمسئولانه مجری به وجود آمده اند. جالب اینکه اضافه کردن زاویه دید دینی به خبر توسط مجری معرفی شده و از فرد محلی مستقیما نمی شنویم که از هویت مذهبی جوانان یاد کند و یا به دلایل دینیِ آن ها از خودداری از تست کرونا اشاره ای داشته باشد. در نهایت بررسی های دقیق تر خبرنگاران با معاون سرپرست بهداشت منطقه و دستیار کمیسر محلی نشان داد که هیچ موردی از بیماری کرونا در آن منطقه دیده نشده است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه