ارسال به دیگران پرینت

استان الجوف یمن در آستانه آزادی کامل

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای یمنی طی عملیات اخیر توانستند بیشتر مناطق استان راهبردی الجوف در شمال این کشور را آزاد کنند.

استان الجوف یمن در آستانه آزادی کامل

به گزارش شبکه خبری المیادین، سریع افزود: ما همه شهرستان های استان الجوف به جز برخی از مناطق «خب» و «الشعف» و «صحرا الحزم» را از دست نیروهای «عبدربه منصور هادی» (رییس جمهوری مستعفی) آزاد کردیم.

وی گفت: منطقه ششم نظامی مزدوران سعودی منهدم و صدها تن از نیروهای مزدور سعودی  کشته، زخمی و یا اسیر شدند.

سریع ادامه داد: در این عملیات یگان موشکی ارتش و پهپادهای ارتش نیز شرکت داشتند و در ۵۰ عملیات مواضع عربستان را هدف قرار دادند که برخی از آن در عمق خاک سعودی انجام شده است.

این مقام نظامی یمنی از نقش بارز و مهم قبایل الجوف در تحقق این دستاورد بزرگ قدرانی کرد و گفت: نیروهای ما در تلاش هستند که بعد از نابودی نیروهای دشمن در الجوف، اوضاع شهرستان های این استان را عادی کنند.

طی هفته های اخیر درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش یمن با نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی و مزدوران ائتلاف سعودی در استان الجوف رخ داد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان این درگیری ها موفق شدند، شهر «الحزم» مرکز استان راهبردی الجوف را به کنترل خود درآورند.

بسیاری از فرماندهان محلی و وابستگان سعودی در روزهای گذشته از سقوط مراکز استان‌های الجوف و مآرب به شدت ابراز نگرانی کرده بودند که منجر به برکناری «عبدالله سالم النخعی» فرمانده کل نیروهای تحت امر عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، شد. 

تحلیلگران نظامی بر این باورند که در صورت سقوط استان‌های مارب و الجوف به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن، نیروهای انصار الله، کنترل مهمترین قسمت‌هایی که اکنون در اختیار نیروهای منصور هادی است را به دست خواهند گرفت. 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه