ارسال به دیگران پرینت

کره‌جنوبی در کرونا دوم شد

جدیدترین گزارش‌ها از ویروس کرونا حاکی از این است که تعداد مبتلایان در کره‌جنوبی که روز جمعه ۲ اسفندماه ظرف یک هفته از ۲۸ نفر به ۲۰۴ نفر افزایش یافته بود، دیروز شنبه ۳ اسفند به ۴۳۰ نفر افزایش پیدا کرد.

کره‌جنوبی در کرونا دوم شد
 جدیدترین گزارش‌ها از ویروس کرونا حاکی از این است که تعداد مبتلایان در کره‌جنوبی که روز جمعه ۲ اسفندماه ظرف یک هفته از ۲۸ نفر به ۲۰۴ نفر افزایش یافته بود، دیروز شنبه ۳ اسفند به ۴۳۰ نفر افزایش پیدا کرد. کره‌جنوبی پس از چین، دومین کشور از نظر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا است. مقام‌های این کشور گفتند تعداد مبتلایان جهش چشمگیری یافته است. دوسوم مبتلایان جدید مربوط به بیمارستانی در نزدیکی شهر دئگو هستند که بیماران روانی و بیماران مسن در آنجا بستری هستند. دو نفر از بیماران این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند و پنج پرستار و یک بهیار هم به‌ ویروس آلوده شده‌اند. «هلن ریگان» و «آدام رنتون» در گزارش ۲۲ فوریه در سی.ان.ان که گزارش‌های زنده و پیوسته در حال به‌روزرسانی را منتشر می‌کرد، نوشتند روز جمعه همچنین ۳۹۷ نفر دیگر هم در چین مبتلا شدند که تعداد کل مبتلایان در چین به ۷۶۲۸۸ نفر رسید و در سطح جهان به ۷۷۷۰۰ نفر رسید. این ویروس که راه خود را به کشورهای خاورمیانه و اروپا هم گشوده در جدیدترین ایستگاه خود به لبنان رسید. اسراییل هم یک مورد مبتلا به این ویروس را اعلام کرد. در ایتالیا هم دومین مرگ ناشی از این ویروس گزارش شد.
چین می‌گوید تعداد مبتلایان به ویروس در این کشور رو به کاهش است. چین گفت تعداد افراد مبتلا به ویروس روز جمعه ۲ اسفندماه به ۳۹۷ نفر رسیده که نسبت به آمار روز قبل، ۸۸۹ نفر، کاهش نشان می‌دهد. رویترز هم در گزارش خود می‌افزاید، تدروس ادهانون، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی روز جمعه در یک نشست خبری در دفتر مرکزی این سازمان در ژنو گفت: «موارد ابتلا به این ویروس که در سایر نقاط جهان شناسایی شده هر چند از نظر تعداد اندک است؛ ولی با ووهان و چین ارتباط ندارند و این بسیار نگران‌کننده است. این موارد پراکنده و اندک جای نگرانی شدید دارند». تدروس ادهانون افزود: «فرصت هنوز وجود دارد ولی هر روز کمتر می‌شود. برای کنترل اپیدمی باید هرچه سریع‌تر اقدام کرد چون می‌تواند در هر جهتی پخش شود». تدروس ادهانون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از چین را که شناسایی شده‌اند، هزار و ۱۵۲ نفر عنوان کرد که در ۲۶ کشور هستند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه