ارسال به دیگران پرینت

کسب کار | راه انداختن یک کسب کار جدید

چطور کار جدیدی را شروع کنیم ؟ | گام به گام شروع یک کسب و کار جدید

پیش از شروع حتماً درباره زمینه شغلی خود تحقیق کنید و مشتریان بالقوه آن را مشخص کنید. این کار بخش مهمی از طرح تجاری شماست. همچنین باید نام تجاری انتخاب کنید و لوگو طراحی کنید. برای شروع یک کار تازه لازم است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

چطور کار جدیدی را شروع کنیم ؟ | گام به گام شروع یک کسب و کار جدید

 وقتی می‌خواهید کسب و کار تازه‌ای را شروع کنید می‌بایست قبل از شروع نکاتی را مد نظر داشته باشید. اگر بدون آمادگی کاری را انجام دهید حتماً همه‌چیز خراب خواهد شد. برای اداره کسب و کار موفق باید خود را با شرایط فعلی و تغییرات احتمالی وفق دهید.

پیش از شروع حتماً درباره زمینه شغلی خود تحقیق کنید و مشتریان بالقوه آن را مشخص کنید. این کار بخش مهمی از طرح تجاری شماست. همچنین باید نام تجاری انتخاب کنید و لوگو طراحی کنید. برای شروع یک کسب و کار تازه لازم است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

1-ایده کارتان را دقیق بررسی کنید

2- طرح تجاری بنویسید

3- امور مالی را ارزیابی کنید

4- ساختار قانونی کارتان را مشخص کنید

5- کارهای اداری و ثبتی را انجام دهید

6- بیمه‌نامه بخرید

7- اعضای تیم خود را تعیین کنید

8- فروشندگان را انتخاب کنید

9- برندینگ و تبلیغ را شروع کنید

10- کارتان را توسعه دهید

اگر به راه‌اندازی کاری تازه فکر می‌کنید، احتمالاً قبلاً ایده‌ای را در سر پرورانده‌اید. با جست‌وجو در اینترنت ببینید که کسب و کارهای موفق در حوزه کاری شما چگونه عمل می‌کنند. بفهمید که مدیران موفق چه کرده‌اند و چطور می‌‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید. 

گلن گوتک، مدیرعامل Awake، می‌گوید: «همیشه کارت را با یک چرا شروع کن.» خوب است بدانید که چرا می‌خواهید کسب و کار خودتان را شروع کنید. بعد از آن نامی که انتخاب می‌کنید باید ایده خوبی پشتش باشد. حتماً درباره نام با چند نفر مشورت کنید و اسمی مناسب انتخاب کنید.

باید مشخص کنید که مشتریان شما از چه گروهی هستند. جامعه هدف را انتخاب کنید و از خود بپرسید که چرا این مردم باید مشتری کالا یا خدمات شما باشند. همچنین در مرحله ایده‌پردازی تمام جزئیات را مشخص کنید. اگر ایده شما برای اولین بار است که مطرح می‌شود سعی کنید آن را دقیق و با جزئیات بررسی کنید.

اهداف نهایی کارتان را مشخص کنید و درباره نیاز بازار تحقیق کنید. بهتر است استراتژی خروج داشته باشید؛ یعنی اگر کسب و کار شما با مشکل مواجه شد باید بدانید که چگونه از آن خارج شوید. بیشتر اوقات مردم آن‌قدر درباره شروع کارشان هیجان‌زده هستند که یادشان می‌رود باید به مشکلات و احتمالاً کنار گذاشتن آن کار نیز فکر کنند.

هزینه‌ها را در نظر بگیرید. اگر می‌بایست پولی قرض کنید یا اسپانسر بگیرید به آن خوب فکر کنید که اگر نتوانید این کار را به سرانجام برسانید در آینده از پس بدهی‌ها برمی‌آیید یا خیر. مراقب هزینه‌هایتان باشید و از خریدن چیزهای فانتزی و غیرضروری خودداری کنید. 

با رعایت این نکات می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و کارتان را با فکر شروع کنید. عجله نکنید و درباره تمام جوانب کار خوب فکر کنید. 

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه