ارسال به دیگران پرینت

مهین خلیلی در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت.

مهین خلیلی - استاد دانشگاه و مترجم ادبیات کودک -در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت.

مهین خلیلی در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت.

، شورای کتاب کودک با اعلام این خبر، افزود: «با نهایت تأسف معین خلیلی (جهانداری) مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه تهران، مترجم ادبیات کودکان و از بنیانگذاران شورای کتاب کودک از میان ما رفت.

روحش شاد و مقامش بلند مرتبه.»

 نوش‌آفرین انصاری درباره مهین خلیلی به ایسنا گفت: او استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بود. تخصصش آموزش زبان انگلیسی و آموزشی فارسی به  انگلیسی‌زبانان بود. او چندین کتاب ترجمه شده دارد. از سال‌های ۱۳۴۰ با خانم میرهادی و کودکستان فرهاد  ارتباط داشت و به همین دلیل از مهین خلیلی دعوت می‌شود تا از بنیانگذاران شورای باشد. خلیلی بیشتر درگیر  کارهای دانشگاه بود اما  دورادور  فعالیت‌های شورا را پیگیری می‌کرد.  همسرش کیکاووس جهان‌داری مترجم برجسته زبان آلمانی بود.

او افزود: خلیلی  افسوس داشت نمی‌تواند مدام در شورای کتاب باشد و همیشه دوست داشت در گروه بررسی  حضور داشته باشد. او بی‌نهایت آدم دلسوز و خیرخواهی بود.  آخرین بار پنج شهریور  سال گذشته در مراسمی که برای چهلمین سال دبیری من در شورا و هشتادمین تولدم بود او را دیدم و کرونا باعت شد، چندوقتی یکدیگر را نبینیم.

به گفته نوش آفرین انصاری، مهین خلیلی در ۸۶ سالگی و اثر کهولت سن درگذشت. «شاهزاده خانم و نخود و داستان‌های دیگر»، «آرتور شاه و بهادران میزگرد» از جمله آثار اوست.

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه