ارسال به دیگران پرینت

عطایی:

شاید اگر بازی تدارکاتی مناسبی داشتیم شرایط‌مان بهتر از این می‌شد

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان رتبه نهمی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان را نتیجه‌ی راضی‌کننده‌ای ندانست.

شاید اگر بازی تدارکاتی مناسبی داشتیم شرایط‌مان بهتر از این می‌شد

 تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست کانادا در رقابت‌های جهانی به مقام نهمی مسابقات رضایت داد.

بهروز عطایی در تشریح عملکرد جوانان ایران در این دوره از رقابت‌ها، گفت: مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. رقابتی که بالاترین سطح مسابقات این رده سنی است و فکر می‌کنم امسال در بالاترین سطح ممکن برگزار شد.

وی با ابراز تاسف از شکست ایران در دو بازی اول مرحله گروهی، افزود: متاسفانه در دو بازی اول نتوانستیم عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذاریم و در شرایط سخت و با اختلاف ناچیز نتیجه بازی را واگذار کردیم تا از صعود به مرحله بعد باز بمانیم. به‌رغم این‌که در فشار ناشی از سرخوردگی عدم صعود قرار داشتیم، اما گروه مسنجمی بودیم و اجازه ندادیم هیچ فشاری روی تیم اثر منفی بگذارد. سعی کردیم در بازی‌های باقی‌مانده با تمام قوا بازی کنیم و توانستیم در ۶ بازی پیاپی حریفان را با قاطعیت شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان به نداشتن بازی تدارکاتی به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: شاید اگر بازی تدارکای مناسبی داشتیم شرایط‌مان بهتر از این می‌شد. طبیعتا نتیجه رقم‌ خورده، نتیجه راضی‌کننده‌ای نیست و تنها از این بابت خوشحالم که تیم توانست در فضای بسیار سخت، روز به روز بهتر شود به‌طوری که رشد بازیکنان به وضوح قابل مشاهده بود. این مهم‌ترین خروجی رده‌های سنی پایه است.

عطایی گفت: خدا را شکر بازی‌ها را با پیروزی به پایان رساندیم؛ آن هم در مسابقاتی که همه ساله با تغییر و جابه‌جایی عنوان‌ها روبه‌روست. در این رقابت‌ها برزیل تیم سوم جهان در دوره قبل، هفتم شد. بلژیک تیم سوم اروپا موفق نشد در جمع ۴ تیم برتر مسابقات قرار گیرد. اما تیم لهستان که در اروپا صاحب مقام نشده بود، جای بلژیک را گرفت. کوبا و جمهوری چک هم در این بازی‌ها شکست خوردند. این خاصیت رده سنی پایه است. بنابراین نه باید از موفقیت‌های این رده سنی سرمست شویم و نه از شکست‌ها سرخورده و ناامید. مهم‌ترین موضوع این است که در این رده سنی موفق به تربیت نسلی شویم که بتوانند به آینده والیبال ایران کمک کنند. امیدوارم این اتفاق رخ داده باشد. از این که روند رو به رشدی داشتیم راضی هستم و امیدوارم این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه